Γιώργος Παπανικολάου, Δήμαρχος Γλυφάδας: «Η Γλυφάδα αποκτά επιτέλους δημοτική συγκοινωνία»

Γλυφάδα Συνεντεύξεις

Συνέντευξη στην Έφη Φιλιπποπούλου

Καταφέραμε και ξεκλέψαμε λίγο από τον πολύτιμο χρόνο του Δημάρχου Γλυφάδας, Γιώργου Παπανικολάου. Μας υποδέχτηκε στο γραφείο του στο Δημαρχείο της Γλυφάδας, με το ζεστό του χαμόγελο και μας άνοιξε τα χαρτιά του. Απάντησε σε όλες τις ερωτήσεις μας, δίχως κομπιάσματα δίχως αναστολές.

Στην αποκλειστική συνέντευξη που μας παραχώρησε, αναλύει πως πέρασαν οι πρώτοι μήνες της νέας δημοτικής αρχής, ποιες είναι οι προεκλογικές δεσμεύσεις που πήραν αμέσως σάρκα και οστά (από τις πρώτες κιόλας ημέρες) και ποια ζητήματα έχουν μπει ψηλά στην ατζέντα του για να βελτιωθεί στο προσεχές διάστημα η καθημερινότητα των δημοτών. Επεξηγεί τι ισχύει στην περίπτωση της Γλυφάδας για την επίλυση του μείζονος θέματος που ασφαλώς είναι το κοιμητήριο. Μας αποκαλύπτει σε τι στάδιο βρίσκεται η δημοτική συγκοινωνία και ποιες σκέψεις έγιναν για να καταλήξει στη διετή μίσθωση των πέντε λεωφορείων.

Με χαμόγελο είπε πως… «Λειτουργούν εξαιρετικά οι κοινωνικές δομές. Λειτουργεί με αξιοπρέπεια και σεβασμό στους ανθρώπους».

Δεν κάνει εκπτώσεις στον πολιτισμό και στην ψυχαγωγία των δημοτών ιδιαίτερα σε περιόδους κρίσης. «Κάνουμε δράσεις που αγκαλιάζει ο κόσμος. Πρέπει να τις κάνει μια σύγχρονη πόλη. Είτε αναφερθούμε στις συναυλίες προς τιμή του Μίκη Θεοδωράκη και του Χρήστου Νικολόπουλου, είτε στο Καρναβάλι είτε πρωτύτερα με τον στολισμό στις γιορτές των Χριστουγέννων… Είναι δράσεις που πιστεύουμε ότι πρέπει να γίνονται ώστε και οι πολίτες να αισθάνονται ότι η πόλη τους, τους δίνει στιγμές ανακούφισης, ξεγνοιασιάς, στιγμές που τους φέρνουν κοντά. Και σε περιόδους κρίσης αυτό είναι ακόμα πιο σημαντικό. Όταν στο Καρναβάλι έρχονται 8.000 άτομα αυτό δείχνει την αναγκαιότητα του».

dimarxos-glyfadas-papanikolaouΟ κ. Γιώργος Παπανικολάου δείχνει αποφασισμένος να πετύχει. Βάζει το μαχαίρι στο κόκκαλο… Δουλεύει νυχθημερόν για το καλό της πόλης και των πολιτών που τον εμπιστεύτηκαν και που του έδωσαν το θεαματικό ποσοστό του 63%. «Το κάνουμε με την ψυχή μας», λέει εμφανώς συγκινημένος, «προσπαθώντας να φανούμε αντάξιοι της ευθύνης που μας έδωσαν οι πολίτες. Ελεύθερος χρόνος δεν υπάρχει αλλά αυτό είναι για καλό σκοπό και αξίζει τον κόπο». Τα πρώτα σημάδια δείχνουν πως ο Δήμαρχος Γλυφάδας, ο κ. Γιώργος Παπανικολάου δεν είναι ένας Δήμαρχος της σειράς…

[Π]: Θα ξεκινήσουμε κύριε Δήμαρχε με το φλέγον ζήτημα της δημοτικής συγκοινωνίας, κάτι που αποτελεί προεκλογική σας δέσμευση και διακαώς αναμένουν δημότες και κάτοικοι του δήμου Γλυφάδας. Σε τι στάδιο βρίσκεται και πότε αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία;

Γιώργος Παπανικολάου: Από την πρώτη ημέρα της θητείας μας ιεραρχήσαμε ως προτεραιότητα την υλοποίηση της δέσμευσής μας για τη σύσταση δημοτικής συγκοινωνίας. Αναμφισβήτητο γεγονός είναι ότι σήμερα, οι πολίτες στη Γλυφάδα ταλαιπωρούνται καθημερινά με πολύωρες αναμονές στις στάσεις και – σε συνδυασμό με τις περικοπές των δρομολογίων από τον ΟΑΣΑ – η κατάσταση έχει δυσχεράνει ακόμα περισσότερο.

Τη στιγμή που μιλάμε, ο Δήμος Γλυφάδας έχει ήδη μισθώσει – από τον αρμόδιο κρατικό φορέα, τον ΟΣΥ – και έχει στη διάθεσή του πέντε λεωφορεία αστικού τύπου, οκτώ μέτρων, που θα αποτελέσουν τη δημοτική μας συγκοινωνία. Το διάστημα που μεσολάβησε τα προετοιμάσαμε από κάθε άποψη, φροντίσαμε την εικόνα τους με στόχο να είναι φιλικά στους δημότες. Οφείλω να σας πω ότι το δύσκολο είναι να μπορέσει ένας Δήμος να εντοπίσει λεωφορεία αστικού τύπου, δηλαδή μεσαίου μεγέθους για να κινούνται σε όλες τις γειτονιές. Αυτό και κάναμε! Τα λεωφορεία ήδη βρίσκονται στο δρόμο κάνοντας δοκιμαστικές διαδρομές. Πλέον ολοκληρώνουμε και τις μελέτες για τις οριστικές διαδρομές και εξετάζουμε τις δυνατότητες για να καλύψουμε το μεγαλύτερο κομμάτι της πόλης σε τακτά διαστήματα. Πολύ σύντομα ξεκινάμε ένα πρώτο πλάνο λειτουργίας ενισχύοντας παράλληλα την προσπάθεια να εντάξουμε στο δυναμικό μας περισσότερους οδηγούς, γιατί μόνο με τους υφιστάμενους οδηγούς του δήμου, δυστυχώς, δεν μπορούν να καλυφθούν όλες οι ανάγκες.

[Π]: Μπορούμε να έχουμε μια πρώτη εικόνα από ποιες γειτονιές θα περνάει;

Γ.Π.: Προτεραιότητα αποτελεί η σύνδεση τόσο της Άνω όσο και της Κάτω Γλυφάδας με το μετρό. Αποτελεί πραγματική ειρωνεία να κάνει κάποιος από την Ομόνοια μέχρι το Ελληνικό 20′ και από το Ελληνικό μέχρι το δημαρχείο της πόλης μας καμιά φορά μέχρι και πάνω από μία ώρα. Επόμενη κίνηση; Να συνδεθεί το πάνω με το κάτω κομμάτι της πόλης και για την τόνωση της αγοράς, αλλά και για τη διευκόλυνση του πολίτη που σήμερα έχει στην πόλη τεράστιο πρόβλημα μετακίνησης.

[Π]: Στο δημοτικό συμβούλιο είπατε ότι νοικιάστηκαν για δυο έτη. Τι κάνουμε μόλις παρέλθουν τα δυο χρόνια και από πότε μετράει η αντίστροφη μέτρηση;

Γ.Π.: Έχουμε επανειλημμένως κουβεντιάσει στο δημοτικό συμβούλιο για το θέμα της δημοτικής συγκοινωνίας και πως θα τη λειτουργήσουμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Ξεκινήσαμε λοιπόν με μίσθωση τους – με το καλύτερο δυνατό τίμημα – από τον κρατικό φορέα, τον πλέον ειδικό, εκείνον που ξέρει καλύτερα από τον καθένα το πως μπορεί να υλοποιηθεί μια δημοτική συγκοινωνία. Αυτή είναι η πρακτική που έχουν ακολουθήσει και άλλοι Δήμοι.

Δεν σας κρύβω ότι υπήρξε η σκέψη να αγοραστούν μεταχειρισμένα λεωφορεία. Πρόκειται όμως για μια ενέργεια πολύ δαπανηρή, δεδομένου ότι έπρεπε να εισαχθούν από το εξωτερικό και είναι δυσεύρετα. Επιπλέον θα ήταν δύσκολη η συντήρησή τους και η εξεύρεση ανταλλακτικών. Εμείς εξετάσαμε όλες τις δυνατότητες για να μη μείνουμε χωρίς λεωφορεία.

Ευελπιστούμε ότι μετά τη διετία θα είμαστε σε θέση να έχουμε ένα ολοκληρωμένο πλάνο για το πως θα έχουμε τα δικά μας λεωφορεία. Δίνουμε ιδιαίτερη βαρύτητα και στην απόκτηση ηλεκτρικών λεωφορείων, μια προσέγγιση οικολογική και σύγχρονη σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Ήδη έχουμε εγκρίνει εμπροσθοβαρώς από ευρωπαϊκούς πόρους και έχουμε τη δυνατότητα από την πολιτεία να προχωρήσουμε στο διαγωνισμό για να αποκτήσουμε 4 ηλεκτρικά λεωφορεία. Ευελπιστούμε όλα να πάνε καλά για την Ελλάδα και οι πόροι αυτοί να διατεθούν τελικά προς το σκοπό αυτό.

[Π]: Έχει εξεταστεί το ενδεχόμενο να έρθει το μετρό στη Γλυφάδα ή είναι ένα σχέδιο που έχει απορριφθεί;

Γ.Π.: Όλοι πρέπει να πιέσουμε και να αγωνιστούμε προς αυτή την κατεύθυνση. Μάλιστα προγραμματίζουμε και μια ειδική συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου αποκλειστικά γι’ αυτό το θέμα, στην οποία θα προσκληθεί και θα συμμετέχει η Διοίκηση της Αττικό Μετρό Α.Ε. Υπάρχει μια μελέτη που είναι στη διάθεση όλων μας, σχετικά ώριμη και η προσπάθεια που κάνουμε είναι να έρθει το μετρό όχι με τις δυο στάσεις που είχε αρχικά προγραμματιστεί, αλλά με τρεις στάσεις. Δηλαδή από το Ελληνικό να συνεχίζει και στην Τερψιθέα και στη συνέχεια επί της Βουλιαγμένης, καταλήγοντας στο Δημαρχείο. Αυτό βέβαια προϋποθέτει μια δαπάνη που ξεπερνά τα 200 εκ. €, μια δαπάνη που πρέπει να προγραμματίσει η Πολιτεία να καταβάλει, σε συνδυασμό φυσικά με κοινοτικούς πόρους.

[Π]: Μιας και το αναφέρατε… επειδή έχετε περάσει από την Ευρώπη, συνεπώς ξέρετε και τον τρόπο που λειτουργούν… Θεωρείτε ότι όσα έχουν προγραμματιστεί από το ΕΣΠΑ για τη Γλυφάδα θα υλοποιηθούν ή αν όχι, τι κάνουμε;

Γ.Π.: Η πολιτεία το προηγούμενο διάστημα για να καλύψει τις καθυστερήσεις που υπάρχουν σε εθνικό επίπεδο δημιούργησε μια εμπροσθοβαρή διαδικασία για να εγκρίνει έργα. Με αυτό τον τρόπο, λέει στο δήμο και στον κάθε φορέα «κάνε το διαγωνισμό» που πολλές φορές θέλει 3, 6 ή και 9 μήνες και μέχρι να ολοκληρωθεί η διαδικασία θα έχουν έρθει τα χρήματα.

Εμείς τρέξαμε πολύ γρήγορα, από την πρώτη ημέρα που αναλάβαμε και υποβάλαμε τεχνικά δελτία και νομίζω η Γλυφάδα πρωταγωνιστεί σε αυτό. Ήδη έχουμε εγκρίνει εμπροσθοβαρώς 6,5 εκ. ευρώ για την ανάπλαση του εμπορικού μας κέντρου, για την προμήθεια ηλεκτρικών λεωφορείων και για την κομποστοποίηση απορριμμάτων και βεβαίως την ηλεκτροκίνηση στην πόλη με την τοποθέτηση ηλεκτρικών σταθμών μεταφόρτισης. Τα προχωράμε όλα και πολύ σύντομα θα ξεκινήσουμε το διαγωνισμό για να μπούμε στην τελική ευθεία.

Πιστεύω – κι έτσι θέλει ο κάθε πολίτης και ο κάθε Έλληνας – ότι οι διαπραγματεύσεις της νέας κυβέρνησης με την Ε.Ε. θα πάνε καλά και τα χρήματα αυτά θα φτάσουν στην πατρίδα άρα θα μπορέσει και η Γλυφάδα να ξεκινήσει άμεσα τις προγραμματισθείσες και εγκριθείσες δράσεις πλέον προς την κατεύθυνση που σας περιέγραψα.

[Π]: Τελευταία υπάρχουν σημαντικές εξελίξεις γύρω από το Παράκτιο Μέτωπο…

Γ.Π.: Είναι λάθος η κατάργηση του Παράκτιο Μετώπου και η παραχώρηση όλων των περιουσιακών στοιχείων στο ΤΑΙΠΕΔ. Το ΤΑΙΠΕΔ είναι εκείνο το «όχημα» που συμφωνήθηκε με τους δανειστές για να έχουν κι εκείνοι μια εγγύηση ότι μαζεύονται λεφτά για την αποπληρωμή του δημοσίου χρέους. Οι δανειστές είπαν «φτιάξε έναν φορέα και βάλε μέσα ακίνητα που θα τα πουλάς για να καλύψεις το χρέος σου». Να ξέρουν κι εκείνοι ότι υπάρχει περιουσία η οποία διατίθεται για να πληρώσεις και όχι για να βρεις χρήματα για να κάνεις πολιτική σε διάφορα θέματα εντός της χώρας – μόνο για να πληρωθούν τα δάνεια. Κι εμείς πήγαμε και ρίξαμε εκεί κι άλλα.

[Π]: Ποια ήταν η εικόνα που είχατε πριν αναλάβετε και ποια σχεδόν 8 μήνες μετά στο τιμόνι του δήμου, αντιμέτωπος σε καθημερινή βάση με προβλήματα του παρελθόντος αλλά και τρέχοντα.

Γ.Π.: Σημασία έχει να κοιτάμε μπροστά. Έχουμε ένα πρόγραμμα για τη Γλυφάδα το οποίο εμπιστεύτηκαν και στήριξαν οι πολίτες. Ένα πρόγραμμα που έχουμε δεσμευτεί να υλοποιήσουμε και αυτό κάνουμε. Από την πρώτη στιγμή ξεκινήσαμε την υλοποίησή του. Καταργήσαμε δημοτικά τέλη για πολύτεκνους και ανάπηρους. Νοικοκυρεύουμε την πόλη μας – μπορώ να σας πω πάρα πολλά, έχετε γράψει και σε ρεπορτάζ δικά σας για τους λογαριασμούς του νερού ή του ρεύματος που είναι υπερβολικοί, για το κόστος απόθεσης των απορριμμάτων, για ζητήματα που αφορούν στην ίδια μας την καθημερινότητα. Με ένα απλό νοικοκύρεμα εξοικονομούμε πόρους προς όφελος των πολιτών και την ανάληψη άλλων πρωτοβουλιών. Άρα λοιπόν προχωρώντας μπροστά εμείς συνεχίζουμε, αναπτύσσουμε πρωτοβουλία για να ενισχύσουμε τους ανήμπορους συμπολίτες μας, προχωρούμε σε έργα υποδομής που είναι απολύτως αναγκαία για την πόλη. Και πάνω από όλα ενισχύουμε την επαφή με τους πολίτες. Συνεχίζουμε τη δημόσια διαβούλευση με ειδικό έντυπο που θα διανεμηθεί, αλλά και καθημερινά στο Δημαρχείο. Κάθε μέρα όποιος μας αναζητά, μας βρίσκει.

Προχωράμε στο θέμα του κοιμητηρίου, προχωράμε στην ανάπλαση του παραλιακού μετώπου, εγκρίνουμε ευρωπαϊκούς πόρους προς συγκεκριμένες κατευθύνσεις και με συγκεκριμένες και στοχευμένες παρεμβάσεις αναβαθμίζουμε τον φωτισμό στην πόλη μας με το πρόγραμμα εξοικονόμησης ενέργειας. Προγραμματίζουμε συγκεκριμένες ενέργειες για να φτιάξουμε τα πεζοδρόμια και την καθημερινότητα στους δρόμους και την προσβασιμότητα για όλους. Αυτά είναι ζητήματα που έχουμε καθήκον να υλοποιούμε καθημερινά.

[Π]: Θα κάνετε διαχειριστικό έλεγχο ή έχετε σαφή εικόνα της κατάστασης τόσο του δήμου όσο και των νομικών προσώπων του;

Γ.Π.: Κάθε ημέρα που περνάει η γνώση μας γίνεται και καλύτερη για όλα τα θέματα και βεβαίως για τις παθογένειες ετών. Ασφαλώς με τον έλεγχο των ορκωτών λογιστών για την παρελθούσα χρήση θα ελέγξουμε και ότι άλλο κρίνεται σκόπιμο ότι πρέπει να ελεγχθεί.

[Π]: Γλυφάδα στο κέντρο και γύρω γύρω βουνό, παραλία, αεροδρόμιο, κοιμητήριο. Σε ποια κατεύθυνση κινείται η δημοτική αρχή;

Γ.Π.: Η Γλυφάδα είναι πράγματι μια προικισμένη πόλη. Όλοι το ξέρουμε αυτό. Έχουμε την παραλία μας, το βουνό μας. Γύρω μας επίκεινται σημαντικές αλλαγές. Κάποια στιγμή θα προχωρήσει η ανάπτυξη του πρώην αεροδρομίου στο Ελληνικό. Το ίδιο συμβαίνει και από την άλλη πλευρά της πόλης. Ως εκ τούτου η Γλυφάδα πρέπει αντί να παρακολουθεί απλώς τις εξελίξεις να είναι πρωταγωνιστής και αυτό προσπαθούμε να κάνουμε: Δημιουργώντας τις υποδομές και κάνοντας τις αλλαγές που πρέπει, ώστε η Γλυφάδα να συνεχίσει να είναι – αν μου το επιτρέπετε έτσι το νιώθουμε – το μητροπολιτικό κέντρο των νοτίων προαστίων. Η Γλυφάδα έχει όλες τις δυνατότητες όχι μόνο για να το υποστηρίξει αλλά και για να το εδραιώσει. Δεν υπονοώ ότι και οι άλλες πόλεις δεν έχουν την ομορφιά και την ιδιαιτερότητα τους, αλλά νομίζω ότι αυτά τα πλεονεκτήματα της πόλης μας είναι μοναδικά και εξαρτάται από εμάς τους ίδιους πως θα τα αναπτύξουμε.

[Π]: Θα πείτε ναι σε ένα διαδημοτικό συμβούλιο για το αεροδρόμιο του Ελληνικού;

Γ.Π.: Αυτό είναι εκ των ων ουκ άνευ. Και διαδημοτικό συμβούλιο να κάνουμε κι άλλες παρεμβάσεις μαζί με τους όμορους δήμους, με τους οποίους βρισκόμαστε σε επικοινωνία. Η αγωνία που νομίζω έχουμε όλοι και σίγουρα διεκδικούμε όλοι είναι οι εξελίξεις που λαμβάνουν χώρα για εμάς να μη γίνουν χωρίς εμάς. Μέχρι σήμερα καμία διαβούλευση δεν έχει γίνει με τις τοπικές κοινωνίες. Οποιαδήποτε κουβέντα γινόταν τοπικά παρέμενε στο τοπικό επίπεδο. Οποιαδήποτε κουβέντα έκανε η πολιτεία την έκανε στο δικό της επίπεδο και δεν είχε καμία συνέργεια και γόνιμη ανταλλαγή απόψεων. Σιγά σιγά η ώρα αυτή πλησιάζει και βεβαίως είμαστε αποφασισμένοι να διεκδικήσουμε τα μέγιστα για την πόλη μέχρι τέλους. Να διεκδικήσουμε και να διασφαλίσουμε ελεύθερη πρόσβαση για όλους στην όποια προσπάθεια γίνει, να εξασφαλίσουμε ότι η προσπάθεια αυτή θα έχει ανταποδοτικότητα για την πόλη μας, θα δημιουργήσει νέες θέσεις δουλειάς με ποσόστωση υπέρ των ανέργων των όμορων δήμων και θα οδηγήσει σε μια ευρύτερη ανάπτυξη στην περιοχή μας. Αυτά είναι μη διαπραγματεύσιμα και στο βαθμό που αυτό δε θα γίνει σεβαστό εμείς δηλώνουμε αποφασισμένοι να διεκδικήσουμε και να αγωνιστούμε προς όφελος της πόλης και της ευρύτερης περιοχής βεβαίως.

[Π]: Το ζήτημα του νέου δημοτικού κοιμητηρίου προχωράει;

Γ.Π.: Όλοι γνωρίζουμε το αδιέξοδο στο οποίο έχει περιέλθει η πόλη με το κοιμητήριο στην Παπανδρέου. Η ανάγκη για νέο κοιμητήριο είναι κατεπείγουσα. Το φλέγον θέμα του κοιμητηρίου βαίνει προς επίλυση με νομοθεσία ειδικά για τη Γλυφάδα που ψηφίστηκε από τη Βουλή των Ελλήνων πριν από τρεις μήνες. Με πολύ αγωνιώδη και επισταμένη προσπάθεια καταφέραμε να παραχωρηθεί στη Γλυφάδα έκταση που βρίσκεται εντός του εν λειτουργία στρατοπέδου της αεροπορίας στην Τερψιθέα και η οποία απέχει ένα χιλιόμετρο από την τελευταία εκτός σχεδίου κατοικία. Δεν ενοχλεί κανένα και είναι ο πλέον κατάλληλος χώρος και τεχνικά και νομικά και ουσιαστικά για τη δημιουργία ενός νέου κοιμητηρίου που τόσο έχουμε ανάγκη στην πόλη.

[Π]: Ας περάσουμε σε ένα άλλο φλέγον ζήτημα που είναι η πιστοποίηση των παιδικών χαρών. Πως σκέφτεστε να ενεργήσετε και σε τι βάθος χρόνου δεδομένου ότι είναι και χρονοβόρα και πολυδάπανη διαδικασία.

Γ.Π.: Το 2015 όλες οι παιδικές χαρές θα προετοιμαστούν και ήδη είμαστε σε αυτή τη διαδικασία. Θα επισκευαστούν χαλασμένα παιχνίδια, θα φτιαχτεί η περίφραξη, θα φτιάξουμε το έδαφος, και ότι απαιτείται για να είναι ασφαλείς χώροι για τα παιδιά. Ευελπιστούμε ότι θα τις έχουμε πιστοποιήσει όλες. Έχουμε προγραμματίσει αυτή τη δαπάνη και είμαστε στη διαδικασία υλοποίησης αυτής της προσπάθειας. Αυτό βεβαίως από μόνο του δεν επαρκεί και αυτό που χρειάζεται να κάνουμε και ήδη μελετάμε είναι νέες παιδικές χαρές. Όλες οι οικογένειες στον χρόνο που περνάνε με τα παιδιά τους θέλουν παιδικές χαρές και το σπουδαιότερο, ασφαλείς.

[Π]: Σε λιγότερο από ένα μήνα ξεκινά και η αντιπυρική περίοδος. Ο Δήμος έχει προβεί στις απαραίτητες ενέργειες για να προασπίσει τον Υμηττό;

Γ.Π.: Ασφαλώς και το κάνουμε. Και σε συνεργασία με τον ΣΠΑΥ. Έχουμε όπως γνωρίζετε και μια εξαίρετη ομάδα εθελοντών – δασοπυροσβεστών με επικεφαλής τον δημοτικό μας σύμβουλο κ. Στέλιο Θεοδοσόπουλο. Γίνεται μια εξαίρετη προσπάθεια, είναι μια εξαιρετική ομάδα. Η προετοιμασία γίνεται, οι αποψιλώσεις θα γίνουν και όλες οι απαιτούμενες ενέργειες είναι δρομολογημένες.

[Π]: Η προηγούμενη δημοτική αρχή είχε προβεί σε μισθώσεις ακινήτων για τα οποία ο Δήμος και κατ’ επέκταση οι δημότες καταβάλουν μηνιαίως υπέρογκα ποσά. Σε συνεδρίαση του Δ.Σ. έχετε δημόσια τοποθετηθεί πως θα εξυγιάνετε τα οικονομικά περικόπτοντας δαπάνες.

Γ.Π.: Ένας από τους τρόπους να περικόψουμε έξοδα είναι να μειώσουμε δαπάνες σε μισθώματα που καταβάλλουμε – και σε κάποιες περιπτώσεις τα ποσά αυτά είναι πολύ μεγάλα. Η δέσμευσή μας παραμένει. Θέλουμε παράλληλα να αξιοποιήσουμε τους χώρους που διαθέτουμε ή μισθώνουμε με την καλύτερη δυνατή αποδοτικότητα για τους πολίτες. Σήμερα έχουμε χώρους που μισθώνουμε και δεν χρησιμοποιούμε! Έχουμε χώρους που δεν είναι κατάλληλοι για τη χρήση που τελικά τους έχουν προσδώσει. Έχουν ήδη λήξει κάποιες μισθώσεις και προχωράμε σε νέες προσκλήσεις για να μισθώσουμε ακίνητα όπως είναι οι παιδικοί σταθμοί και τα ΚΑΠΗ. Αυτό θα γίνει συνολικά για όλα τα ακίνητα του δήμου, με στόχο να φέρουμε πιο κοντά τις υπηρεσίες, να κάνουμε εξορθολογισμό και της ίδιας λειτουργίας των υπηρεσιών, μαζί βεβαίως με τον εξορθολογισμό των δαπανών από τη μίσθωση ακινήτων.

[Π]: Η Γλυφάδα είναι άνω και κάτω ή ενιαία;

Γ.Π.: Μία και ενιαία! Αυτό όχι μόνο το πιστεύουμε αλλά είμαστε αποφασισμένοι να το υποστηρίζουμε με κάθε τρόπο.

[Π]: Εκτός από δήμαρχος είστε και δημότης. Θεωρείτε ότι η πόλη σας είναι καθαρή;

Γ.Π.: Νομίζω ότι η προσπάθεια που γίνεται κάθε ημέρα βελτιώνει την εικόνα. Ξεκινήσαμε με πολλές δυσκολίες. Έχει αναφερθεί και ο αρμόδιος αντιδήμαρχος, ο κ. Κασσέρης σε αυτό. Πλέον τα περισσότερα οχήματα λειτουργούν. Έχουμε έναν προγραμματισμό σε υλοποίηση. Θα προμηθευτούμε νέους κάδους, περίπου 1.000. Θα κάνουμε και με εργαζομένους μας ειδικές παρεμβάσεις στις γειτονιές για να καθαρίζουμε σημεία που δεν καθαρίζαμε μέχρι σήμερα. Προμηθευόμαστε μικρά σάρωθρα και μηχανήματα που θα μας βοηθήσουν στη δουλειά μας και αυτό που παλεύουμε να πετύχουμε είναι ο πολίτης που κυκλοφορεί στην πόλη να αισθάνεται ότι είναι καθαρή. Νομίζω ότι η κατάσταση βαίνει βελτιούμενη. Βεβαίως ανταποκρινόμαστε πλήρως στα αιτήματα των κατοίκων όταν κάπου υπάρχει πρόβλημα.

[Π]: Υπάρχει κάποια ειδικότερη πρωτοβουλία που θα αναλάβετε για το ζήτημα της καθαριότητας;

Γ.Π.: Είναι μια μεγάλη πρόκληση για όλους μας να εξορθολογίσουμε το ζήτημα της διαχείρισης των κλαδιών στην πόλη. Σήμερα ο πολίτης όποτε εκτιμά βγάζει τα κλαδιά και ο δήμος πρέπει να τρέχει συνεχώς και παντού για να τα καθαρίζει. Αυτό πρακτικά είναι αδύνατο. Π.χ. όταν τη μια ημέρα καθαρίζουμε έναν δρόμο είναι αδύνατο ο ίδιος δρόμος να γεμίζει την αμέσως επόμενη και εμείς να πρέπει αυθημερόν να τον καθαρίσουμε. Αυτό συμβαίνει σήμερα γιατί δεν υπάρχει προγραμματισμός. Σύντομα με ανακοινώσεις θα ενημερώσουμε τους δημότες ότι αν όλοι μαζί αντιληφθούμε το πρόβλημα και αν όλοι μαζί συλλογικά εργαστούμε προς την ίδια κατεύθυνση τότε πολλά πράγματα θα επιλυθούν με τον καλύτερο τρόπο. Αν πούμε, για παράδειγμα, ότι στο δρόμο που μένουμε κάθε Τετάρτη θα έρχεται όχημα του δήμου να μαζεύει τα κλαδιά τότε θα ξέρουμε ότι τότε θα πρέπει να τα βγάλουμε στο δρόμο. Κάπως έτσι θα μπορέσουμε να οργανώσουμε καλύτερα και την καθαριότητα αλλά και τη διαχείριση των κλαδιών και των οργανικών αποβλήτων συνολικά που πλέον μπορούν να δημιουργήσουν προστιθέμενες αξίες και επιπρόσθετα έσοδα. Για παράδειγμα, σήμερα αντί να κερδίζουμε χρήματα από τα κλαδιά της πόλης κάνοντας κομποστοποίηση, τα πετάμε μαζί με τα απορρίμματα και πληρώνουμε και 45 € τον τόνο. Αυτά είναι αδιανόητα πράγματα και αυτό βεβαίως θα αλλάξει πολύ σύντομα.

[Π]: Πως κυλάει ένα 24ωρο;

Γ.Π.: Από πολύ νωρίς το πρωί μέχρι πολύ αργά το βράδυ. Το κάνουμε με την ψυχή μας προσπαθώντας να φανούμε αντάξιοι της ευθύνης που μας έδωσαν οι πολίτες. Ελεύθερος χρόνος δεν υπάρχει αλλά αυτό είναι για καλό σκοπό και αξίζει τον κόπο.

[Π]: Κλείνοντας θα θέλαμε τη γνώμη σας για τον… Τοπικό τύπο.

Γ.Π: Πλέον με τις σημερινές συνθήκες αντιλαμβανόμαστε όλοι ότι οι δυνατότητες για να λειτουργεί ο τοπικός τύπος είναι πολύ μικρότερες απ’ ότι στο παρελθόν. Νομίζω όμως ότι ο Παλμός είναι μια από εκείνες τις εξαιρέσεις που μας δίνουν την αισιοδοξία ότι και σε τοπικό επίπεδο μπορεί να υπάρχει δημοσιογραφία πραγματική και ασφαλώς ποιοτική και όχι μια προσέγγιση που κάθε φορά συνδέεται με συγκεκριμένες επιδιώξεις ή με άλλες ιδιοτελείς προσεγγίσεις.