Εγγραφείτε στο Newsletter μας

ΠΙΝΑΚΙΔΑ… ΑΓΑΠΗ ΜΟΥ – «Βροχή» τα πρόστιμα σε Βάρη Βούλα Βουλιαγμένη

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Print
Χρόνος ανάγνωσης < 1 λεπτό

•Έχεις ή δεν έχεις, πληρώνεις.

Πρόστιμο σε δεκάδες επιχειρήσεις για αφισορρύπανση και παράνομη διαφήμιση κλήθηκε να επιβάλει το Δημοτικό Συμβούλιο Βάρης Βούλας Βουλιαγμένης τη Δευτέρα 8 Μαΐου. Οι εκθέσεις της δημοτικής αστυνομίας που συνόδευαν τα θέματα περιέγραφαν την ποσότητα των παράνομων αφισών ή πινακίδων, τη χρονική περίοδο που τελέστηκαν, αν έχουν απομακρυνθεί και σε ποιες περιπτώσεις παραμένουν ακόμη. Τα ποσά που επιβλήθηκαν κυμάνθηκαν από το χαμηλότερο, ήτοι 1.467,35 ευρώ για μια αφίσα μέχρι και πιο υψηλά ποσά όπως μερικές χιλιάδες ευρώ, σε περιπτώσεις που οι αφίσες ή οι πινακίδες ήταν πολλές ή παρέμεναν στη θέση τους.
Το ύψος των προστίμων καθορίζεται από τον νόμο 2946 του 2001 για την Υπαίθρια Διαφήμιση ο οποίος θέσπισε ένα μεγάλο εύρος τιμών. Σημασία για τον ακριβή προσδιορισμό του προστίμου έχει το είδος της παράνομης διαφήμισης και το ακριβές ποσό μεταξύ των ορίων που θεσπίζει ο νόμος το αποφασίζει το Δημοτικό Συμβούλιο. Συνήθως λαμβάνεται υπόψη το αν μέχρι την απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου έχει αποκατασταθεί η τάξη.
Δεν είναι λίγες οι φορές που επιχειρηματίες προσπαθούν να υπερασπιστούν τα συμφέροντά τους σε συνεδριάσεις δημοτικών συμβουλίων, όπου μπορεί να τους επιβληθεί μια “καμπάνα” τέτοιου ύψους που ίσως απειλεί την ίδια την επιβίωση της επιχείρησής τους. Οι λόγοι που επικαλούνται συνήθως είναι η άγνοια του νομικού πλαισίου ή εξαιρέσεις λόγω ιδιότητας επαγγέλματος.
Οι ενέργειες των Δήμων πρέπει να εστιάσουν στην τήρηση της νομιμότητας και της συμμόρφωσης όποιου παρανομεί και φυσικά κύρια ευθύνη τους είναι να καθορίσουν τους χώρους που μπορεί κανείς να αναρτά νόμιμα μια διαφήμιση. Λίγοι γνωρίζουν ότι αυτή είναι υποχρέωση των Δήμων που προκύπτει από τον ίδιο νόμο που καθορίζει και τα πρόστιμα.
Το κυριότερο όμως είναι πως οι Δήμοι τις περισσότερες φορές δεν κάνουν σαφείς τους κανόνες, ενώ σε άλλες περιπτώσεις καταστρατηγούν τους κανονισμούς οι ίδιοι, όπως στην περίπτωση των αεροπανό που χρησιμοποιούν συχνά για την κοινοποίηση εκδηλώσεων. Η εικόνα μιας πόλης που είναι πλημμυρισμένη από υπαίθριες διαφημίσεις κάθε είδους δίνει σε αρκετούς “πράσινο φως” να διαφημιστούν όπως νομίζουν καλύτερα.

[Δημοσιεύτηκε στον ΠΑΛΜΟ της Γλυφάδας, 13 Μαΐου 2017]

Scroll to Top