Όταν ο Δήμαρχος έγινε …οδηγός ασθενοφόρου

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Print
Χρόνος ανάγνωσης 1 λεπτό

Του Γιώργου Λαουτάρη.

Όταν το Εθνικό Σύστημα Υγείας αποδεικνύεται στις κρίσιμες στιγμές ανεπαρκές, είναι η σειρά της ανθρωπιάς να καλύψει το κενό. Το παρήγορο αλλά ταυτόχρονα ανησυχητικό αυτό συμπέρασμα ήρθε στην επιφάνεια και πάλι μετά την είδηση ότι ο Δήμαρχος Δεσκάτης, Δημήτρης Καραστέργιος, δεν δίστασε να αναπληρώσει τον οδηγό ασθενοφόρου και να σπεύσει με το νοσοκομειακό όχημα του Δήμου του σε σημείο όπου ένας συμπολίτης του κείτονταν τραυματίας, μετά από τροχαίο ατύχημα, τη Δευτέρα.

Ο Δήμαρχος βρέθηκε τυχαία στο σημείο, επιστρέφοντας από υπηρεσιακή υποχρέωση και αμέσως κάλεσε το Κέντρο Υγείας. Μόλις πληροφορήθηκε ότι ο μοναδικός οδηγός του ασθενοφόρου εκείνη την ώρα ήταν εκτός υπηρεσίας, ο Δημήτρης Καραστέργιος κατευθύνθηκε στο Κέντρο Υγείας πήρε προτάσσοντας τον θεσμικό του ρόλο τα κλειδιά του ακινητοποιημένου οχήματος και το οδήγησε στο σημείο. Εκεί έσπευσε με ΙΧ η ιατρός και η νοσηλεύτρια του Κέντρου Υγείας, προκειμένου να παράσχουν τις πρώτες βοήθειες. Στο μεταξύ έσπευσε και ο οδηγός του ασθενοφόρου που ενημερώθηκε για το περιστατικό και τελικώς ο τραυματίας μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο των Γρεβενών.

Ο τραυματίας νοσηλεύεται πλέον εκτός κινδύνου. Ουδείς όμως γνωρίζει σε τι κατάσταση θα βρισκόταν αν έφτανε στο νοσοκομείο με καθυστέρηση 2 και πλέον ωρών, το διάστημα δηλαδή που θα απαιτούνταν αν ξεκινούσε για τη Δεσκάτη το ασθενοφόρο των Γρεβενών, από απόσταση 60 χιλιομέτρων…

“Έκανα αυτό που επιτάσσει η ευθύνη και το καθήκον του Δημάρχου” είπε με σεμνότητα στην τηλεοπτική κάμερα ο Δήμαρχος. Μια μικρή ιστορία καθημερινού ηρωισμού από έναν αιρετό, έναν εκ των 325 δημάρχων της χώρας, του οποίου το όνομα πιθανότατα δεν θα ακουγόταν ποτέ σε πανελλαδικό μέσο ενημέρωσης, αν δεν μεσολαβούσε το περιστατικό αυτό. Την ίδια στιγμή ένα αξιέπαινο προσωπικό παράδειγμα από έναν εκπρόσωπο του πολιτικού συστήματος, αυτού που όλοι παραδέχονται ότι βρίσκεται σε βαθύτατη παρακμή.

Ο Δημήτρης Καραστέργιος απέσπασε αμέσως τα συγχαρητήρια του προέδρου της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας, Γιώργου Πατούλη. Ο εκπρόσωπος των Δημάρχων στην επιστολή του παράλληλα επισημαίνει την ανάγκη να εφαρμοστεί ένας νόμος που υπάρχει αλλά έχει μείνει στα χαρτιά, ο οποίος προβλέπει τον ορισμό οδηγών επιφυλακής σε έκτακτες περιπτώσεις.

Αναφέρει η επιστολή του Γιώργου Πατούλη:

“Αγαπητέ συνάδελφε, θα ήθελα να σου εκφράσω τα θερμά μου συγχαρητήρια για την απόφασή σου, ελλείψει οδηγού, να οδηγήσεις εσύ το ασθενοφόρο και να συμβάλεις στη προσπάθεια διάσωσης μιας ανθρώπινης ζωής. Η πράξη σου τιμά όλη την Αυτοδιοίκηση και επιβεβαιώνει ότι ο ρόλος μας ως αιρετοί δεν περιορίζεται σε διοικητικά και μόνο καθήκοντα, αλλά επεκτείνεται και σε ανθρωπιστικό επίπεδο.

Το σχετικό συμβάν αποτελεί αφορμή για να αναδειχθεί για άλλη μια φορά ένα σημαντικό πρόβλημα που αφορά στις ακριτικές περιοχές όπου οι πολίτες διατρέχουν κίνδυνο, όταν ο μοναδικός οδηγός του ασθενοφόρου απουσιάζει σε ρεπό, άδεια ή για λόγους υγείας.

Ως Πρόεδρος της ΚΕΔΕ και του ΙΣΑ θα αναλάβω πρωτοβουλίες προκειμένου να προχωρήσει η υλοποίηση και στην πράξη της νομοθετικής ρύθμισης που προβλέπει ότι στις ακριτικές και δυσπρόσιτες περιοχές της χώρας θα μπορούν να εκτελούν, σε έκτακτη ανάγκη, χρέη οδηγού ασθενοφόρου οι οδηγοί πυροσβέστες και οι υπάλληλοι των δήμων με ειδικότητα οδηγού”.

 

Επί τάπητος τα προβλήματα

Το περιστατικό της Δεσκάτης, του ορεινού Δήμου όπου ένας μόλις οδηγός ασθενοφόρου καλείται να φέρει σε πέρας μια μείζονος σημασίας για την υγεία των κατοίκων υπηρεσία, φέρνει ξανά επί τάπητος το ζήτημα του ποιοτικού διαχωρισμού των Δήμων της χώρας.

Όταν μοναδικό κριτήριο για την ιεράρχηση των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης και τις ανάγκες τους είναι ο πληθυσμός τους, τότε δημιουργούνται προφανείς αδικίες και ανισορροπίες. Μικροί σε πληθυσμό αλλά απομονωμένοι χωροταξικά Δήμοι, όπως νησιά ή ορεινές πόλεις, απαιτείται να ανταποκριθούν σε πολύ αυξημένες υποχρεώσεις έναντι των κατοίκων τους.

Η Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδας έχει ορίσει μια ειδική Επιτροπή Ορεινών Περιοχών όπου συζητούνται τα σχετικά θέματα. Στα αιτήματα των Δήμων αυτών περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων η θεσμική κατοχύρωση του χαρακτηρισμού ενός Δήμου ως Ορεινού, η μείωση των αρμοδιοτήτων στις οποίες αδυνατούν να αντεπεξέλθουν, η άρση του μέτρου της αναστολής προσλήψεων, ο επαναπροσδιορισμός κριτηρίων κατανομής των ΚΑΠ και ΣΑΤΑ, η αύξηση στο διπλάσιο του ορίου κατανάλωσης καυσίμων των δημοτικών οχημάτων, η κάλυψη δαπάνης μετακίνησης δημοτικών συμβούλων, η μείωση του ισχύοντος ορίου απόστασης μεταξύ οικίας μαθητή και της σχολικής του μονάδας για τη χρηματοδότηση της μεταφοράς του καθώς και η αύξηση δαπανών θέρμανσης σχολικών κτιρίων.

[Δημοσιεύτηκε στον ΠΑΛΜΟ της Γλυφάδας, 5 Αυγούστου 2016]

Scroll to Top