Εκπαίδευση… Δυο ταχυτήτων

Γλυφάδα Επικαιρότητα

• Το Νομοθετικό Κενό στερεί σε μαθητές που οι γονείς τους ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες να παρακολουθήσουν τα μαθήματα μέσω τηλεκπαίδευσης

Το φως της δημοσιότητας είδε αυτή την εβδομάδα μια κατάσταση που βιώνουν μαθητές του 7ου και του 13ου Δημοτικού Σχολείου Γλυφάδας των οποίων οι γονείς ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες. Εξαιτίας ενός νομοθετικού κενού τρία παιδιά, μαθητές των ως άνω σχολείων, αδυνατούν να παρακολουθήσουν τα μαθήματά τους και να συνεχίσουν την εκπαίδευσή τους (καθώς φοβούνται μην κολλήσουν τους γονείς τους), από τότε που άνοιξαν ξανά για δια ζώσης διδασκαλία τα δημοτικά. Δηλαδή, από τις 11 Ιανουαρίου οι μαθητές αυτοί στερούνται την εκπαίδευση που θα μπορούσε να τους παρασχεθεί μέσω της τεχνολογίας, όπως γινόταν υποχρεωτικά για όλα τα παιδιά το προηγούμενο διάστημα λόγω των μέτρων. Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Γλυφάδας, Βάρης, Βούλας και Βουλιαγμένης μέσω της Προέδρου του Ανθής Βέλλη «σήκωσε» το θέμα ενώ και οι Διευθύνσεις των σχολείων αλλά και η Διεύθυνση Δ’ Αθήνας προσπάθησαν να βοηθήσουν τα παιδιά αυτά ώστε να παρακολουθήσουν κανονικά τα μαθήματά τους μέσω τηλεκπαίδευσης. Δυστυχώς, η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Αττικής που είναι αρμόδια για τα διαδικτυακά μαθήματα απάντησε αρνητικά στα αιτήματα αυτά, ενώ η Διεύθυνση του 13ου Δημοτικού Σχολείου έχει ενημερώσει σχετικά και το γραφείο της Υπουργού Παιδείας αναμένοντας ακόμα μια απάντηση. Ο «Παλμός» ως όφειλε ζήτησε τη γνώμη του Υπουργείου Παιδείας για το θέμα όμως μέχρι την ώρα που γράφονται αυτές οι γραμμές δεν έχει απαντήσει σχετικώς. Σίγουρα τα παιδιά αυτά δε θα είναι τα μόνα που αντιμετωπίζουν ένα τόσο σοβαρό πρόβλημα και που είναι θύματα ενός νομοθετικού κενού.


Βλέπουν το χρόνο να περνά και δεν είναι θέμα δικαιολόγησης των απουσιών τους όσο του κενού που δημιουργείται στην εκπαίδευσή τους, την ίδια στιγμή που οι συμμαθητές τους προχωρούν στην ύλη κανονικά. Πως προκύπτει το νομοθετικό κενό; Σύμφωνα με το ΦΕΚ που εκδόθηκε στις 31 Οκτωβρίου 2020, στο άρθρο 8 «Καταγραφή και προσμέτρηση απουσιών» όπου αναφέρεται για τις απουσίες των μαθητών λέει χαρακτηριστικά: «1β) Αν ο μαθητής ανήκει σε ομάδα αυξημένου κινδύνου, όπως έχουν οριστεί από τον ΕΟΔΥ, με απαραίτητη προσκόμιση ιατρικής βεβαίωσης από τον θεράποντα ιατρό ή από ιατρό της σχετικής ειδικότητας». Δεν προβλέπει δηλαδή το να έχει γονείς σε ευπαθείς ομάδες.
Έρχεται μετά από λίγο καιρό, στις 11 Νοεμβρίου 2020 ο ΕΟΔΥ και συμπληρώνει το εξής σημαντικό, το οποίο προστατεύει την εκπαίδευση των μαθητών που οι γονείς τους ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες. Συγκεκριμένα στην τροποποίηση Νο6 αναφέρει «Στο Παράρτημα Ι «Παιδιά για τα οποία δίνεται η γενική σύσταση μακροχρόνιας αποχής από το σχολείο και χρήσης τηλε-εκπαίδευσης λόγω σοβαρού υποκείμενου νοσήματος» προστίθεται δεύτερη ενότητα που αφορά τα παιδιά για τα οποία συστήνεται μακροχρόνια αποχή από το σχολείο και χρήση τηλε-εκπαίδευσης λόγω συγκατοίκησης με πρόσωπο που πάσχει από σοβαρό υποκείμενο νόσημα».
Σηκώνοντας το θέμα η Πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Γλυφάδας, Βάρης, Βούλας και Βουλιαγμένης κ. Ανθή Βέλλη τόνισε ότι «Σύμφωνα με τον ΕΟΔΥ οι μαθητές και οι μαθήτριες που δε δύνανται να παρακολουθήσουν δια ζώσης τα μαθήματα στη σχολείο τους, επειδή οι γονείς τους ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες, προτείνεται να τους δοθεί το δικαίωμα, επιτέλους, να τηλεκπαιδεύονται. Δυστυχώς, όμως το Υπουργείο Παιδείας έχει άλλη γνώμη. Αιτήσεις τριών μαθητών οι οποίοι φοιτούν σε σχολεία που ανήκουν στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας της Δ’ Αθήνας (πόσα άραγε θα αριθμούν πανελλαδικά;) και παρά τις επίμονες και συντονισμένες προσπάθειες των Διευθύνσεων της Διεύθυνσης και των Σχολικών Μονάδων, των Συντονιστών ΠΕΚΕΣ, των Συλλόγων Γονέων και Εκπαιδευτικών, πήραν από την Περιφέρεια αρνητική απάντηση.
Το Υπουργείο Παιδείας , που ξεκινά με “Δόξα και Τιμή” την αυτοαξιολόγηση σχολικής μονάδας και αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, εκτός από το ότι έχει αφήσει μετά τα Χριστούγεννα πολλά σχολεία της Πρωτοβάθμιας χωρίς εκπαιδευτικούς (ενδεικτικά να πούμε για 8 νηπιαγωγεία της Ανατολικής Αττικής, τώρα ανερυθρίαστα στερεί από τα συγκεκριμένα παιδιά το δικαίωμα στη μόρφωση, πετώντας τα κυριολεκτικά εκτός οποιουδήποτε εκπαιδευτικού πλαισίου. Εντωμεταξύ υπάρχουν διαθέσιμοι εκπαιδευτικοί που έχουν πάρει άδεια λόγω του ότι ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες και δεν έχουν αντικείμενο εργασίας….!!!! Θα μπορούσαμε να πούμε για άλλη μια φορά, δυστυχώς, ότι το Υπουργείο Παιδείας για κάθε λύση έχει ένα πρόβλημα…. Κι εκεί που λέγαμε ότι τα κορίτσια το τερμάτισαν, τελικά μας αποδεικνύουν ότι μπορούν όλο και χειρότερα….».
Ο «Παλμός» σε επικοινωνία που είχε με την Διευθύντρια του 13ου Δημοτικού Σχολείου Γλυφάδας κα Μπαλούρδη Αμαλία έλαβε την επιβεβαίωση ότι υπάρχουν μαθητές που αντιμετωπίζουν αυτό το πρόβλημα στην εκπαίδευσή τους λόγω του νομοθετικού κενού που υπάρχει. Μας τόνισε ότι έφθασε το θέμα μέχρι και το Γραφείο της Υπουργού όμως μέχρι και σήμερα η απάντηση εκκρεμεί. «Ως Διευθύντρια έκανα την αίτηση με όλα τα δικαιολογητικά για τους μαθητές μέσω της Δ΄ Αθήνας όμως η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Αττικής που είναι αρμόδια για τα διαδικτυακά μαθήματα απάντησε αρνητικά λόγω νομοθετικού κενού», μας είπε η κα Μπαλούρδη. Μάλιστα μέχρι το γραφείο της Υπουργού έφθασε και η μητέρα των παιδιών ζητώντας άμεσα μια λύση.
Ο «Παλμός» επικοινώνησε επίσης και με τη Διεύθυνση Δ΄ Αθήνας και συγκεκριμένα με την κα Μεϊντάση Αθανασία από την οποία έλαβε την επιβεβαίωση ότι όντως το ισχύον πλαίσιο προβλέπει για τα παιδιά που ανήκουν τα ίδια σε ευπαθείς ομάδες να κάνουν τηλεκπαίδευση – κάτι που έχει αναλάβει η Α’ Αθήνας για όλη την Αττική – ενώ για τα παιδιά οι γονείς των οποίων είναι ευάλωτοι και ευπαθείς ομάδες δεν προβλέπεται κάτι τέτοιο.
Ευχόμαστε η δημοσιοποίηση του θέματος να συμβάλλει ώστε όσο το δυνατόν αμεσότερα να επαλειφθεί το Υπουργείο Παιδείας του θέματος και τα παιδιά τόσο της Γλυφάδας αλλά και άλλα ανά την Ελλάδα που θα έχουν αντίστοιχο πρόβλημα να κερδίσουν τη χαμένη διδακτική ύλη και να μην πάει η εκπαιδευτική τους χρονιά χαμένη.

[Δημοσιεύτηκε στον ΠΑΛΜΟ της Γλυφάδας, 6 Φεβρουαρίου 2021]