Χρήσιμες συμβουλές για e-learners

Σε προηγούμενο άρθρο αναλύσαμε τον τρόπο με τον οποίο οι γονείς μπορούν να στηρίξουν τα παιδιά τους στα online μαθήματα Αγγλικών. Στο συγκεκριμένο άρθρο, υπάρχουν study tips για μεγαλύτερα παιδιά και για ενήλικες που επιθυμούν να ξεκινήσουν διαδικτυακά μαθήματα.

  1. Βεβαιωνόμαστε ότι έχουμε τον επαρκή εξοπλισμό που λειτουργεί σωστά για ένα online μάθημα.
    Είναι βασικό να έχουμε ένα υπολογιστή που να μην μας παρουσιάζει τεχνικά προβλήματα διότι αυτό θα εμποδίσει τη διαδικασία μάθησης. Μετά, χρειάζεται να δούμε πόσο αξιόπιστη είναι η σύνδεση μας στο Internet γιατί ίσως να χρειάζεται να αναβαθμίσουμε την ταχύτητα του. Είναι εξίσου πολύ σημαντικό να ενημερώσουμε τα υπόλοιπα μέλη της οικογένειας για το πότε έχουμε μαθήματα ώστε να αποφύγουν να συνδεθούν στο διαδίκτυο τις ώρες εκείνες. Επίσης, η χρήση των ακουστικών βοηθάει στο να μην μας αποσπούν οι εξωτερικοί θόρυβοι αλλά και στο να ακούμε τον εκπαιδευτικό καλύτερα.
  2. Διαμορφώνουμε έναν κατάλληλο χώρο.
    Αποφασίζουμε που θα κάνουμε μάθημα και διατηρούμε τον χώρο μας οργανωμένο. Για να είμαστε καλύτερα συγκεντρωμένοι, στο γραφείο μας έχουμε μόνο ότι χρειαζόμαστε για το διαδικτυακό μάθημα Αγγλικών. Τέλος, έχουμε επαρκή φωτισμό για να είναι πιο ξεκούραστη η διαδικασία μάθησης.
  3. Καθορίζουμε τους στόχους μας και δουλεύουμε πάνω σε αυτούς.
    Ο μαθητής και ο εκπαιδευτικός ξεκινούν μία συνεργασία. Ο παιδαγωγός μαθαίνει τις επιθυμίες και ενδιαφέροντα του μαθητή αλλά και τους στόχους του. Ποια είναι τα δυνατά του σημεία και τι είναι σημαντικό να δουλέψει και να βελτιώσει. Χρειάζεται αφοσίωση και δέσμευση και από τις δύο πλευρές για να μπορέσει ο μαθητής να προοδεύσει.
  4. Ολοκληρώνουμε τις εργασίες μας έγκαιρα.
    Για να μπορούμε να το επιτύχουμε αυτό, μας είναι αναγκαίο να οργανώσουμε τη μελέτη μας. Σίγουρα οι σχολικές ή επαγγελματικές υποχρεώσεις μπορεί να μας δυσκολεύουν μερικές φορές αλλά είναι πολύ βασικό να μελετάμε συστηματικά για να επιτύχουμε τους στόχους μας. Μπορούμε να σπάσουμε σε τμήματα μια εργασία για να μπορέσουμε να την ολοκληρώσουμε πιο εύκολα. Για παράδειγμα, έχω να γράψω ένα story. Την πρώτη φορά, θα γράψω ότι ιδέες σκέφτομαι γύρω από αυτό το θέμα. Την επόμενη φορά, θα τις ταιριάξω σε παραγράφους και έπειτα θα αναπτύξω και θα οργανώσω τις τελικές μου ιδέες. Με αυτό τον τρόπο περιορίζεται η αγωνία του μαθητή στο να έχει έτοιμη την τελική μορφή μιας εργασίας από την πρώτη φορά. Οι εργασίες πρέπει να αποστέλλονται στον εκπαιδευτικό
    πριν την έναρξη του μαθήματος για να μπορεί να έχει ο μαθητής άμεσο feedback.
  5. Φτιάχνουμε μία λίστα με αυτά που χρειάζεται να κάνουμε καθημερινά.
    Το να γνωρίζουμε ποιες είναι οι υποχρεώσεις μας καθημερινά μας χρησιμεύει στο να οργανωθούμε και να διαχειριστούμε τον χρόνο μας καλύτερα. Είναι καλύτερο να διαλέξουμε να κάνουμε την εργασία μας μία μέρα όχι ιδιαίτερα φορτωμένη. Ή επιλέγουμε να κάνουμε ένα μικρότερο μέρος της εργασίας μας πιο επιμελημένα αντί να ολοκληρώσουμε βιαστικά μια εργασία που να μην έχει ποιότητα.
  6. Review, revise, repeat
    H επανάληψη είναι αδιαμφισβήτητα σημαντική στην εκμάθηση μιας ξένης γλώσσας. Ενισχύει τη μνήμη και είναι σημαντικό οι μαθητές να δουλεύουν το λεξιλόγιο με διαφορετικούς τρόπους. Για παράδειγμα, οι μαθητές μπορούν να επιλέξουν να κάνουν επανάληψη σε δέκα λέξεις και να τις δουλέψουν για μία εβδομάδα με διαφορετικούς τρόπους. Αρχικά, θα τους βοηθούσε να γράψουν τις λέξεις με τις σημασίες τους σε χαρτάκια σημειώσεων και να τις κολλήσουν στον τοίχο του δωματίου τους και να τις βλέπουν καθημερινά. Μετά, μπορεί να τις χρησιμοποιήσουν γράφοντας μία ιστορία, ένα ποίημα ή ένα τραγούδι. Θα μπορούσαν ακόμα να φτιάξουν ένα quiz και να το μοιραστούν με άλλους. Είναι σημαντικό η επανάληψη να συνδυάζεται με κάποια μορφή εξάσκησης.
  7. Επικοινωνούμε με τον εκπαιδευτικό μας για τυχόν απορίες.
    Είναι βασικό να νιώθουμε άνετα και να ζητάμε την καθοδήγηση του εκπαιδευτικού μας για δυσκολίες που μπορεί να έχουμε. Έτσι μπορούμε να αλλάξουμε μία εργασία που μας δυσκολεύει ή να την τροποποιήσουμε. Η εμπιστοσύνη και η οικειότητα μεταξύ παιδαγωγού και μαθητών είναι απαραίτητη για την επιτυχία των μαθημάτων εξ αποστάσεως.

° Έρη Χαριτοπούλου, MA στην ειδική αγωγή •  info@elbrightside.gr • www.elbrightside.gr

[Δημοσιεύτηκε στον ΠΑΛΜΟ της Γλυφάδας, 14 Νοεμβρίου 2020]