Τα πλεονεκτήματα της διαδικτυακής διδασκαλίας

Η είσοδος του Covid-19 στη ζωή μας έχει φέρει πολλές αλλαγές που όλοι μας χρειάζεται να τις αντιμετωπίσουμε. Και σίγουρα η εκπαίδευση δεν θα μπορούσε να παραμείνει ανεπηρέαστη. Η επιστροφή των παιδιών στο σχολείο με την χρήση μάσκας είναι κάτι καινούργιο για μικρούς και μεγάλους. Η διαδικτυακή διδασκαλία προσφέρει μια απελευθέρωση από τις καθημερινές δεσμεύσεις που έχουμε όλοι κατά τη διάρκεια αυτής της κατάστασης. Προσφέρει μια αίσθηση ασφάλειας στους γονείς και βοηθάει το μαθητή να είναι πιο ελεύθερος και άνετος κατά τη διάρκεια του μαθήματος. Ας δούμε , λοιπόν, τα οφέλη της διαδικτυακής διδασκαλίας πιο αναλυτικά.

  1. Οι μαθητές κάνουν μάθημα στο σπίτι τους και οι γονείς έχουν λιγότερες μετακινήσεις.
    Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να ελαφρύνεται το καθημερινό, φορτωμένο πρόγραμμα των γονιών. Παράλληλα, το παιδί δεν μπαίνει πάλι σε ένα κλειστό χώρο που θα πρέπει να παίρνει μέτρα προστασίας για τον εαυτό του και τους γύρω του.
  2. Το μάθημα μπορεί να γίνει διασκεδαστικό και να κρατήσει το ενδιαφέρον των μαθητών.
    Το διαδίκτυο προσφέρει άπειρες επιλογές από παιχνίδια, βίντεο, τραγούδια κ.τ.λ. που καλύπτει όλα τα γούστα και ενδιαφέροντα. Επιπρόσθετα, η πολυαισθητηριακή μέθοδος (multi-sensory method), ιδιαίτερα χρήσιμη για τους μαθητές με μαθησιακές διαφορετικότητες, ακολουθείται πολύ εύκολα μέσα από τον υπολογιστή καθώς οι μαθητές έχουν οπτικά και ακουστικά ερεθίσματα.
  3. Οι μαθητές εξασκούν όλες τις γλωσσικές δεξιότητες (listening, reading, speaking, writing).
    Η ακουστική κατανόηση εξασκείται μέσα από πολλούς τρόπους όπως YouTube videos, songs, Ted talks, podcasts, audio books ανάλογα με την ηλικία και το επίπεδο του μαθητή. Για την αναγνωστική κατανόηση, υπάρχουν διαδραστικές ιστορίες για μικρότερα παιδιά αλλά και e-books καθώς και πληθώρα άρθρων για μεγαλύτερα επίπεδα. Επιπλέον, οι μαθητές έχουν τη δυνατότητα να φτιάξουν το δικό τους βιντεάκι ή απλά να ηχογραφήσουν τους εαυτούς τους για να αναπτύξουν τον προφορικό τους λόγο ενώ υπάρχουν online εργαλεία που βοηθούν την ανάπτυξη αντίστοιχα του γραπτού λόγου.
  4. Το μάθημα γίνεται στους ρυθμούς του μαθητή και είναι προσαρμοσμένο στις ανάγκες του.
    Λαμβάνοντας υπόψη το μαθησιακό προφίλ του κάθε μαθητή, γίνεται η σωστή επιλογή του τι θα διδαχθεί και με ποιο τρόπο. Έτσι ο μαθητής έχει στήριξη σε ότι τον δυσκολεύει, ενισχύεται η αυτοπεποίθηση του για ότι καταφέρνει καλά και μαθαίνει στο δικό του χρόνο χωρίς άγχος.
  5. Οι μαθητές γίνονται πιο ανεξάρτητοι.
    Οι μαθητές χρειάζεται να είναι συγκεντρωμένοι κατά τη διάρκεια του μαθήματος αφού δεν υπάρχει η φυσική παρουσία του δασκάλου. Σε αυτό βοηθάει και η εναλλαγή των οπτικών και ακουστικών ερεθισμάτων που είναι σημαντική για τους μαθητές με διάσπαση προσοχής. Τους αποστέλλεται υλικό και εργασίες που θα πρέπει να ολοκληρώσουν μέσα σε κάποιο χρονικό διάστημα και μαθαίνουν έτσι να διαχειρίζονται καλύτερα τον χρόνο τους. Με αυτό τον τρόπο, οι μαθητές αποκτούν ένα πιο υπεύθυνο ρόλο στη διαδικασία της μάθησης τους και ενισχύεται η αυτονομία τους.
  6. Κάνουν νέους φίλους.
    Σε ένα διαδικτυακό μάθημα, οι μαθητές μπορούν να γνωριστούν με παιδιά από άλλα μέρη. Ειδικά, όταν γνωρίζονται με παιδιά από το εξωτερικό, τους δίνεται η δυνατότητα όχι μόνο να μιλούν Αγγλικά περισσότερο αλλά και να μαθαίνουν για άλλες χώρες.

° Έρη Χαριτοπούλου, MA στην ειδική αγωγή,  info@elbrightside.gr, www.elbrightside.gr

[Δημοσιεύτηκε στον ΠΑΛΜΟ της Γλυφάδας, 10 Οκτωβρίου 2020]