Το μέσα – έξω στις νησίδες της Λαμπράκη στη Γλυφάδα

Συνύπαρξη στάθμευσης και πεζών φέρνει η διαμόρφωση της οδού Λαμπράκη από την Κύπρου ως την Λαζαράκη στη Γλυφάδα

Εδώ και μερικές εβδομάδες έχει ξεκινήσει η διαμόρφωση του χώρου της νησίδας που περιβάλλεται από τις οδούς Λαμπράκη (άνοδο και κάθοδο), Κύπρου και Μεταξά. Ο χώρος αυτός ήταν ένα από τα τέσσερα υπαίθρια δημοτικά παρκινγκ στο κέντρο της Γλυφάδας με το κύριο χαρακτηριστικό τους να είναι οι μεγάλοι ευκάλυπτοι, τα πέτρινα τοιχάκια, τα χαλίκια και οι μεγάλοι κυβόλιθοι που οριοθετούσαν τις θέσεις στάθμευσης. Αυτή η εικόνα έρχεται σταδιακά να αντικατασταθεί αφού ο Δήμος Γλυφάδας ξεκίνησε τη διαμόρφωση του χώρου της νησίδας και η νέα πρόταση θα φέρει αλλαγές. Μάλιστα θα επεκταθεί και στη νησίδα κάτω από τη Μεταξά έως την Λαζαράκη. Ο «ΠΑΛΜΟΣ» το προηγούμενο διάστημα δέχτηκε πλήθος τηλεφωνημάτων από δημότες και κατοίκους, οι οποίοι μη βλέποντας μια ταμπέλα για το έργο που συντελείται εξέφρασαν ανησυχία και αγωνία για το τι έχει προβλεφθεί από τη δημοτική αρχή. Αξίζει να σημειωθεί ότι το «γκρέμισμα» του υφιστάμενου χώρου ξεκίνησε πριν το θέμα τεθεί σε συζήτηση στο δημοτικό συμβούλιο της πόλης. Προς συζήτηση και λήψη απόφασης τέθηκε στις 25 Ιουνίου σε μια συνεδρίαση που έλαβε χώρα με τηλεδιάσκεψη. Σύμφωνα με τα όσα αναφέρει η εισήγηση ο χώρος θα παραμείνει με στάθμευση οχημάτων όμως θα προσπαθήσει να συνδυάζει κι ένα είδος περιπατητικού χώρου εντός του.


Λήψη 18/6/20

Αν και οι νησίδες επί της Γρ. Λαμπράκη είναι συνολικά τέσσερις, η δημοτική αρχή δεν έχει παρουσιάσει ένα ολοκληρωμένο σχέδιο διαμόρφωσης. Αντιθέτως, έχει εισηγηθεί μόνο για το τμήμα που εκτείνεται από τις οδούς Κύπρου έως Λαζαράκη, δηλαδή για τις 2 κεντρικές νησίδες που χωρίζει η διέλευση του Τραμ. Σύμφωνα με την προτεινόμενη διαμόρφωση επαναχωροθετούνται οι χώροι στάθμευσης εκτός της εσωτερικής νησίδας «προκειμένου να επιτραπεί η απρόσκοπτη διέλευση των πεζών στο κέντρο τους, με στόχο την αισθητική και λειτουργική αναβάθμιση του δημόσιου αυτού χώρου». Για την ανάπλαση θα χρησιμοποιηθεί ίδιας ποιότητας αντιολισθητικός κυβόλιθος με αυτόν της παρακείμενης οδού Μεταξά σε απόχρωση που θα αποφασίσει η Δημοτική Αρχή. Η εν λόγω διαμόρφωση γίνεται στο πλαίσιο του έργου «Αποκαταστάσεις και Κατασκευές Πεζοδρομίων».

Λήψη 20/6/20

Αυτό βέβαια δεν είναι δικαιολογία στο να μην υπάρχει σχετική πινακίδα που να εξηγεί το έργο, τον προϋπολογισμό, τον ανάδοχο, το χρονικό πλαίσιο και όλα όσα προβλέπεται να αναφέρονται σε αυτή. Αξίζει να σημειωθεί ότι στα σχέδια που αποτυπώνεται η διαμόρφωση των νησίδων δεν υπάρχει αναλυτική αναφορά για το πόσες ήταν οι υφιστάμενες θέσεις στάθμευσης και πόσες θα είναι μετά τη διαμόρφωση. Το μόνο που γίνεται αντιληπτό είναι ότι οι νέες θέσεις στάθμευσης θα είναι υπό γωνία και όχι κάθετα. Προφανώς για να διευκολύνουν τους διερχόμενους οδηγούς. Δεν αναφέρεται αν θα προστεθούν δέντρα, παγκάκια, κολώνες φωτισμού κλπ.
Επίσης, καλό θα ήταν να διατηρείται η φυσιογνωμία της πόλης. Τα πέτρινα τοιχάκια μπορούσαν να δημιουργηθούν εκ νέου αφού ταίριαζαν με τον περιβάλλοντα χώρο και έδιναν μια ταυτότητα στο σημείο. Ότι οι νησίδες ήταν παρατημένες και αφημένες στην τύχη τους, χρόνια τώρα, δεν το αρνείται κανείς. Άλλωστε δεν είναι λίγες οι φορές που ο «ΠΑΛΜΟΣ» είχε δεχτεί παράπονα για το κακό χάλι των νησίδων, είτε αφορούσε τους απεριποίητους ευκαλύπτους, είτε τις μεγάλες λακκούβες που έσπαγαν τα αυτοκίνητα όσων προσπαθούσαν να σταθμεύσουν στις θέσεις αυτές.

 [Δημοσιεύτηκε στον ΠΑΛΜΟ της Γλυφάδας, 11 Ιουλίου 2020]

Ad