Drive In Φεστιβάλ Δήμου Γλυφάδας 2020: Ο εναλλακτικός τρόπος διασκέδασης

Τα τελευταία χρόνια ο Δήμος Γλυφάδας συνήθιζε να διοργανώνει πολιτιστικές εκδηλώσεις σε χώρο ανοιχτό και ελεύθερο στην παραλία της Γλυφάδας στο ύψος της Γ’ Μαρίνας. Λόγω των εξεδρών που τοποθετούντο πλήθος κόσμου μπορούσε να προσέλθει και να παρακολουθήσει το πρόγραμμα του εκάστοτε φεστιβάλ που είχε συναυλία, θέατρο ακόμη και κινηματογραφικές προβολές.
Αυτό φέτος δε θα μπορούσε να γίνει όχι μόνο επειδή καθυστέρησε το καλοκαίρι να μας επισκεφθεί και οι έντονες βροχοπτώσεις θα ακύρωναν οτιδήποτε προγραμματιζόταν σε υπαίθριους χώρους, αλλά κυρίως λόγω των μέτρων που έφερε στην καθημερινότητά μας η πανδημία του κορωνοϊού. Όταν υφίστανται αυστηρά μέτρα για την τήρηση αποστάσεων, την αποφυγή του συνωστισμού, τις κλειστές παιδικές χαρές, τους αθλητικούς χώρους, τα σχολεία μέχρι πρότινος και την απαγόρευση προσέλευσης του κοινού άνευ ραντεβού στις δημόσιες υπηρεσίες, είναι δύσκολο να διοργανωθούν εκδηλώσεις όπως τις ξέραμε τουλάχιστον.
Η δημοτική αρχή έψαξε και βρήκε μια εναλλακτική πρόταση που έχει ρίζες στο παρελθόν. Η πρόταση του drive in αγκαλιάστηκε με θέρμη από τα τηλεοπτικά κανάλια που έσπευσαν σε καθημερινή βάση να προβάλλουν αυτή την ιδέα και να εκθειάζουν το Δήμο Γλυφάδας. Βέβαια αναφέρθηκε πολλάκις ότι το drive in των περασμένων δεκαετιών, το οποίο και εξέπνευσε στην πορεία, δεν είχε και το καλύτερο όνομα, δηλαδή δεν ήταν συνυφασμένο με τον πολιτισμό, όπως θέλουμε σήμερα να τον παρουσιάσουμε.
Όλοι εστίασαν στην ασφάλεια, ελάχιστοι στον περιορισμό των παρευρισκόμενων και σε άλλες τεχνικές δυσκολίες αφού συναυλία μπορεί κάποιος να ακούσει κι ας είναι στην τελευταία σειρά των αυτοκινήτων, όμως δεν μπορεί να δει θέατρο ή κινηματογράφο σε τέτοια απόσταση.

Το πρώτο εγχείρημα ήταν δύσκολο

Το πολυδιαφημισμένο drive in καθώς και το μεγάλο όνομα της «Νατάσας Θεοδωρίδου» που θα άνοιγε το φετινό πρωτότυπο φεστιβάλ του Δήμου Γλυφάδας έφερε από νωρίς πλήθος αιτήσεων με αποτέλεσμα οι 285 θέσεις αυτοκινήτων να φαντάζουν μηδαμινές.
Ο Δήμος σκέφτηκε για να μην αδικήσει κανέναν να κάνει κλήρωση. Μάλιστα η κλήρωση αυτή μεταδόθηκε διαδικτυακά από το κανάλι του Δήμου στο Youtube και τους τυχερούς ανέδειξε η ίδια η τραγουδίστρια.
Όπως έγινε γνωστό οι αιτήσεις ξεπέρασαν τις 7.000 με αποτέλεσμα οι δυσαρεστημένοι να είναι πολύ περισσότεροι από τους τυχερούς. Μάλιστα όταν έγινε και η συναυλία το βράδυ της Τρίτης 2 Ιουνίου στο Α’ Δημοτικό Στάδιο Γλυφάδας τα σχόλια που γράφτηκαν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης του Δημάρχου αλλά και δημοτικών συμβούλων που αναρτούσαν υλικό (φωτογραφίες και βίντεο) από τη συναυλία εξέφραζαν παράπονα δημοτών. Τα περισσότερα εστίασαν στο ότι οι δημότες πληρώνουν αλλά δεν είναι εκείνοι που απολαμβάνουν την εκδήλωση. Πολλοί είδαν ετεροδημότες να έχουν κληρωθεί και αυτό τους προκάλεσε επιπλέον δυσαρέσκεια. Ενώ εκφράστηκαν και απορίες για το πόσοι τελικά κληρώθηκαν αφού βρέθηκαν στο χώρο και πολλοί γνωστοί «παρατρεχάμενοι» του Δήμου που ίσως και εξ οφίτσιο να δικαιούντο να παρευρίσκονται. Όμως δεδομένων των περιορισμών λόγω κορωνοϊού θα έπρεπε κι αυτοί να είναι περιορισμένοι αυστηρά στους άκρως απαραίτητους και χρήσιμους κατά τη διάρκεια της βραδιάς. Κάποιες φωτογραφίες επίσης έδειξαν ότι ο κόσμος είχε βγει από τα οχήματα και καθόταν ή πάνω στο καπό του αυτοκινήτου ή παραπλεύρως αυτού κάτι που δεν υπάγεται στους κανόνες του drive in αφού η προϋπόθεση είναι εντός του αυτοκινήτου. Ενώ εθεάθησαν και μερικοί να βρίσκονται μπροστά από την σκηνή όρθιοι όπως συνηθίζουμε να βλέπουμε σε αντίστοιχες συναυλίες.
Η Δημοτική Αρχή εισπράττοντας τη δυσαρέσκεια αυτή, ανακοίνωσε για τις επόμενες εκδηλώσεις που θα γίνουν ότι θα δίνεται προτεραιότητα και θα επιβεβαιώνονται πρώτα οι κρατήσεις των δημοτών και κατοίκων της Γλυφάδας και εφόσον – 24 ώρες πριν την έναρξη κάθε εκδήλωσης – οι θέσεις δεν έχουν καλυφθεί, θα γίνονται δεκτές και οι αιτήσεις επισκεπτών.

Γιατί στο Δημοτικό Στάδιο;

Ο Δήμος προσπάθησε να διοργανώσει το drive in σε χώρο παραπλεύρως του Γκολφ Γλυφάδας. Αυτό ανέφερε και η πρώτη αφίσα καθώς και όλα τα μέσα ενημέρωσης που αναπαρήγαγαν την είδηση του drive in και ο ίδιος ο Δήμαρχος που καλούσε τον κόσμο να παραστεί και να συμμετέχει. Σύμφωνα με πληροφορίες του «Παλμού» ο χώρος διεξαγωγής βρήκε κωλύματα και έτσι ως εναλλακτική πρόταση έπεσε στο τραπέζι η επιλογή του Α΄ Δημοτικού Σταδίου (επί της Αλ. Παναγούλη). Ένας χώρος άκρως παραμελειμένος και εγκαταλελειμμένος χρόνια τώρα παρόλο που αθλείτο σε αυτό κυρίως το ποδοσφαιρικό σωματείο ο «Ποσειδώνας» και φιλοξενούντο αγώνες ποδοσφαίρου της ΕΠΣΑ.
Με λίγες παρεμβάσεις, κυρίως διαγράμμισης των θέσεων για τη χωροθέτηση των αυτοκινήτων ετοιμάστηκε γρήγορα και σε συνδυασμό με την τοποθέτηση της εξέδρας και των πανό από χώρος ποδοσφαίρου έγινε χώρος φεστιβάλ.
Μπαίνοντας τα αυτοκίνητα στο χώρο είναι αναμενόμενο ότι θα κατέστρεφαν τελείως ότι πράσινο είχε απομείνει στο γκαζόν. Έτσι πριν ακουστούν γκρίνιες η Δημοτική Αρχή ανακοίνωσε ότι στα τέλη Ιουλίου που θα ολοκληρωθεί το Φεστιβάλ του 2020 θα ξεκινήσουν οι εργασίες ανακατασκευής και αναβάθμισης του γηπέδου.
Το χρονικό περιθώριο που θα προβλεφθεί πρέπει να είναι πολύ αυστηρό για να προλάβει έγκαιρα τις αγωνιστικές ανάγκες των ομάδων για την επόμενη σεζόν.

Πόσο στοιχίζει το Drive In;

Και ερχόμαστε στην ερώτηση… Καλά όλα αυτά αλλά πόσο θα στοιχίσει το εναλλακτικό αυτό Φεστιβάλ στο Δήμο Γλυφάδας; Σύμφωνα με τις αποφάσεις που έχει πάρει το ΚΑΠΠΑ Γλυφάδας, το νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου του Δήμου που είναι αρμόδιο για τις πολιτιστικές εκδηλώσεις, για τη διοργάνωση της Α’ Φάσης του Drive In Φεστιβάλ 2020 στη Γλυφάδα στο Α’ Δημοτικό Στάδιο το ενδεικτικό κόστος ανέρχεται στα 111.240,40€ (συμπ/νου ΦΠΑ).
Αναλυτικότερα μέχρι σήμερα έχουν αναρτηθεί οι εξής:
• Ενοικίαση Εξέδρας (για 2 μήνες): 3.720€ (συμ/νου ΦΠΑ)
• 20 ταινίες της Village Films: 3.720€ (συμπ/νου ΦΠΑ)
• Ενοικίαση και τοποθέτηση εμπορευματοκιβωτίων: € 24.676,00 (συμ/νου ΦΠΑ)
• Προμήθεια μουσαμά προβολής block out: €14.731,20 (συμ/νου ΦΠΑ)
• Προμήθεια banner οθόνης προβολής: €868,00 (συμ/νου ΦΠΑ)
• Προμήθεια banner εξέδρας μπροστινό: €272,80 (συμ/νου ΦΠΑ)
• Προμήθεια banner εξέδρας πλαϊνό: €520,80 (συμ/νου ΦΠΑ)
• Προμήθεια banner περιμέτρου: €2.976,00 (συμ/νου ΦΠΑ)
• Προμήθεια Banner δίχτυ εισόδου: €1.215,20 (συμ/νου ΦΠΑ)
• Ενοικίαση γεννήτριας για 10 ημέρες: €9.920,00 (συμ/νου ΦΠΑ).
• Προμήθεια φυλλαδίων 20.000 τμχ: €2.480,00 (συμ/νου ΦΠΑ)
• Ενοικίαση εξοπλισμού
προβολής υποστήριξης εκδηλώσεων για 20 ημέρες: €15.810,00 (συμ/νου ΦΠΑ)

Αξίζει να σημειωθεί ότι η Νατάσα Θεοδωρίδου τραγούδησε αφιλοκερδώς όπως τονίστηκε στη σχετική ανακοίνωση του Δήμου. Βέβαια στην απόφαση του ΚΑΠΠΑ Γλυφάδας αναφέρεται επίσης: «ανάθεση στην εταιρεία DBI ΠΑΠΑΑΡΓΥΡΗΣ ΠΑΝΤΕΛΗΣ για την πραγματοποίηση συναυλίας με την Νατάσα Θεοδωρίδου στις 2-6-2020 συμπεριλαμβανομένων της ηχοφωτιστικής κάλυψης της εκδήλωσης των ασφαλιστικών εισφορών όλων των καλλιτεχνών, τεχνικών, μουσικών».

Προφανώς θα υπάρξουν και επιπλέον έξοδα για τη διεξαγωγή του Φεστιβάλ αφού αναμένεται να αναρτηθούν και οι αποφάσεις που αφορούν τα λοιπά μουσικά συγκροτήματα ή τραγουδιστές που θα συμμετέχουν.

 [Δημοσιεύτηκε στον ΠΑΛΜΟ της Γλυφάδας, 6 Ιουνίου 2020]

Ad
Ad