Παναγιώτης Κισκήρας: «Είναι σημαντικό τα τοπικά μας ΜΜΜ να είναι ελκυστικά στους δημότες μας, και τελικά να μπορέσουν να τους πείσουν για την αξία της χρήσης τους».
- Συνέντευξη στην Έφη Φιλιπποπούλου
Μια στάση… κάναμε με τον δημοτικό σύμβουλο Γλυφάδας κ. Παναγιώτη Κισκήρα στην κεντρική πλατεία του Δήμου, στην πλατεία Βάσω Κατράκη, όπου και τοποθετήθηκε η πρώτη «έξυπνη στάση» της δημοτικής συγκοινωνίας. Όπως μας εξήγησε και στη συζήτηση που ακολουθεί, πρόκειται να εγκατασταθούν συνολικά 104 στάσεις για να μπορεί και ο πολίτης να αναγνωρίζει όχι μόνο το σημείο που θα αναμένει αλλά και τον ακριβή χρόνο της αναμονής του. «Η αλήθεια είναι πως ξεκίνησα με πολλές αντικειμενικές δυσκολίες, όμως προϊόντος του χρόνου, καταφέραμε να καμαρώνουμε για το γεγονός πως η προσπάθεια μας ευδοκίμησε», μας λέει με χαμόγελο ο εντεταλμένος δημοτικός σύμβουλος* κ. Κισκήρας.
Αρκετά αναλυτικός, μας περιγράφει όλη τη διαδικασία που ακολουθήθηκε προκειμένου η δημοτική συγκοινωνία στη Γλυφάδα να υλοποιηθεί και μια μεγάλη προεκλογική δέσμευση της δημοτικής αρχής και του Δημάρχου Γιώργου Παπανικολάου να πάρει σάρκα και οστά. Σάρκα τελευταίας τεχνολογίας θα λέγαμε, αφού «η Δημοτική Συγκοινωνία της Γλυφάδας, έχει υιοθετήσει τις πιο πρόσφατες τεχνολογικές δυνατότητες και αποτελεί την πιο τρανή απόδειξη και την αιχμή του τεχνολογικού δόρατος που πιστοποιεί την εξέλιξη και αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών του Δήμου».
Ως εντεταλμένος δημοτικός σύμβουλος επί των κυκλοφοριακών θεμάτων του Δήμου Γλυφάδας ο κ. Κισκήρας απάντησε και σε ερωτήματά μας, όπως οι μονοδρομήσεις.. ενώ μας αποκάλυψε και τις επόμενες ενέργειες της δημοτικής αρχής, και για να πάρετε μια πρώτη γεύση.. «πολύ σύντομα θα είμαστε σε θέση να ανακοινώσουμε την απόκτηση ηλεκτρικών λεωφορείων, μια προσέγγιση οικολογική και σύγχρονη σε ευρωπαϊκό επίπεδο».
[Π]: Ποια ήταν η πεποίθηση που είχατε όταν σας ανατέθηκε να φέρετε εις πέρας την δημοτική συγκοινωνία στη Γλυφάδα; Πόσο σίγουρος ήσασταν πως θα τα καταφέρετε από αυτά που είχατε ως εικόνα πριν αναλάβετε, και πως βλέπετε την κατάσταση στις συγκοινωνίες, μήνες μετά, αντιμέτωπος πια με τα προβλήματα της καθημερινότητας.
Π.Κ.: Έχουμε ένα πρόγραμμα για τη Γλυφάδα το οποίο εμπιστεύτηκαν και στήριξαν οι πολίτες. Ένα πρόγραμμα που έχουμε δεσμευτεί να υλοποιήσουμε και αυτό κάνουμε. Κάθε τι άλλο θα ήταν τουλάχιστον ανέντιμο. Ξεκινώντας με αυτήν την διάθεση, από την πρώτη κιόλας ημέρα της θητείας μας, έχουμε θέσει ως βασική μας προτεραιότητα την υλοποίηση της δέσμευσής μας για τη σύσταση μιας δημοτικής συγκοινωνίας που να εξυπηρετεί με τον πιο αποτελεσματικό και ουσιαστικό τρόπο, τους δημότες της Γλυφάδας. Από την πρώτη στιγμή που μου ζητήθηκε να αναλάβω την υλοποίησή της, το έβαλα ως στόχο να τα καταφέρω και να μην απογοητεύσω κανέναν συνδημότη μου. Η αλήθεια είναι πως ξεκίνησα με πολλές αντικειμενικές δυσκολίες, όμως προϊόντος του χρόνου, καταφέραμε να καμαρώνουμε για το γεγονός πως η προσπάθεια μας ευδοκίμησε.
Το γεγονός ότι επιτέλους θα δούμε την επιθυμία μας για δημοτική συγκοινωνία να παίρνει σάρκα και οστά, δεν μας εφησυχάζει καθόλου, πόσω δε μάλλον δεν προσπαθεί να δικαιολογήσει τις όποιες αρχικές ατέλειες του όλου εγχειρήματος. Παρόλα αυτά θα ήθελα να ενημερώσω τους συμπολίτες μας, πως η κατάσταση βαίνει βελτιούμενη, μα κυρίως ως δημοτική αρχή έχουμε την ειλικρινή διάθεση και κυρίως την απαιτούμενη αποφασιστικότητα, σε συνεργασία πάντα με τους δημότες της πόλης μας, να προβούμε σε όλες τις αναγκαίες ρυθμίσεις και βελτιώσεις, ώστε να εξελίξουμε περαιτέρω την πρωτοβουλία μας αυτή. Γιατί, σημασία έχει να προχωράμε μπροστά, συνεχίζοντας με τα απαραίτητα έργα υποδομής που είναι απολύτως αναγκαία για την πόλη. Και πάνω από όλα ενισχύουμε την επαφή με τους πολίτες.
[Π]: Περιγράψτε μας αν γίνεται πιο αναλυτικά τις κινήσεις που έγιναν για να φτάσουμε στη σημερινή κατάσταση που βρίσκεται η δημοτική συγκοινωνία της πόλης. Σας ρωτάω με αφορμή το γεγονός ότι παρατηρήσαμε πως έχει ήδη γίνει η εγκατάσταση της πρώτης «έξυπνης» στάσης τηλεματικής. Πόσες ακόμα υπολογίζεται να τοποθετηθούν συνολικά και μέχρι πότε αναμένεται να εγκατασταθούν στους δρόμους της πόλης μας;
Π.Κ: Οφείλω να σας ομολογήσω πως η ερώτηση σας πραγματικά ξυπνάει άλλοτε δυσάρεστες και άλλοτε ευχάριστες αναμνήσεις. Το βέβαιο είναι πως φτάνοντας στο τέλος αυτής της διαδρομής, μένει μόνο ένα χαμόγελο ικανοποίησης. Για να γίνω πιο ακριβής, το διάστημα που μεσολάβησε, προσπαθήσαμε να προετοιμάσουμε με απόλυτο επαγγελματισμό, όλα όσα χρειαζόντουσαν για να υλοποιηθεί με αποτελεσματικότητα και εντός χρονοδιαγράμματος η δημοτική συγκοινωνία. Αρχικά, και γνωρίζοντας την χρονοβόρα φύση της διαδικασίας, ξεκινήσαμε την διαδικασία για την υποβολή φακέλου στον ΟΑΣΑ και στο Υπουργείο Μεταφορών, για να πάρουμε τις σχετικές εγκρίσεις και άδειες που απαιτούνται και επιβάλλονται για την νομότυπη λειτουργία της δημοτικής συγκοινωνίας. Παράλληλα, ξεκινήσαμε την διαδικασία εύρεσης και μίσθωσης – από τον αρμόδιο κρατικό φορέα, τον ΟΣΥ – πέντε (5) λεωφορείων αστικού τύπου (οκτώ μέτρων), που θα αποτελούσαν τον στόλο της δημοτικής μας συγκοινωνίας. Οφείλω να σας πω ότι ο εντοπισμός και η διάθεση των συγκεκριμένου τύπου λεωφορείων, ήταν αρκετά χρονοβόρα και δύσκολη διαδικασία, μιας και θέλαμε ως Δήμος να έχουμε στην κατοχή μας λεωφορεία μεσαίου μεγέθους για να μπορούν να κινούνται απρόσκοπτα σε όλες τις γειτονιές της πόλης. Εν συνεχεία και μετά την απόκτησή τους, φροντίσαμε για την εικόνα τους με στόχο να είναι φιλικά στους δημότες. Είναι σημαντικό τα τοπικά μας ΜΜΜ να είναι ελκυστικά στους δημότες μας, και τελικά να μπορέσουν να τους πείσουν για την αξία της χρήσης τους. Έχοντας ήδη στη διάθεση μας τα λεωφορεία, οφείλαμε να προβούμε στις απαραίτητες δοκιμαστικές διαδρομές, ώστε να εντοπίσουμε σε πραγματικές συνθήκες και χρόνους, πιθανούς τρόπους βελτιστοποίησης των διαδρομών που καλύπτουν το μεγαλύτερο κομμάτι της πόλης σε τακτά διαστήματα, καθώς και της πιο άρτιας εξυπηρέτησης του μεγαλύτερου μέρους του επιβατικού κοινού της πόλης. Μετά από ένα διάστημα πέντε (5) μηνών, πιλοτικής χρήσης των λεωφορείων, και την ταυτόχρονη ολοκλήρωση των αντίστοιχων μελετών, είμαστε πλέον σε θέση να ανακοινώσουμε ότι η δημοτική συγκοινωνία της Γλυφάδας είναι πλέον σύννομη πραγματικότητα, με τις απαραίτητες εγκρίσεις από τους αρμόδιους φορείς. Το παραπάνω γεγονός της έναρξης της υπηρεσίας της δημοτικής μας συγκοινωνίας, το πιστοποιεί, όπως σωστά αναφέρατε και εσείς, η εγκατάσταση της πρώτης «έξυπνης» στάσης τηλεματικής.
Πολύ σύντομα και καλώς εχόντων των πραγμάτων, ο Δήμος Γλυφάδας μέχρι το τέλος του έτους, θα έχει ολοκληρώσει την εγκατάσταση και των 104, βάση μελέτης «έξυπνων» στάσεων τηλεματικής, δημιουργώντας ένα υπερσύγχρονο και έξυπνο δίκτυο μετακίνησης, που θα διέπει όλο τον συγκοινωνιακό δημοτικό ιστό, και θα είναι αντάξιο αν όχι ανώτερο από πολλές Ευρωπαϊκές πόλεις.
[Π]: Δώστε μας μια πρώτη εικόνα του τρόπου λειτουργίας της δημοτικής συγκοινωνίας. Πως θα ενημερώνονται οι επιβάτες για τον χρόνο αναμονής τους, καθώς και τους χρόνους άφιξης και αναχώρησης του εκάστοτε λεωφορείου…
Π.Κ.: Είμαι στην ευχάριστη θέση να σας αναφέρω, πως η Δημοτική Συγκοινωνία της Γλυφάδας, έχει υιοθετήσει τις πιο πρόσφατες τεχνολογικές δυνατότητες και αποτελεί την πιο τρανή απόδειξη και την αιχμή του τεχνολογικού δόρατος που πιστοποιεί την εξέλιξη και αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών του Δήμου.
Πιο συγκεκριμένα, το σύστημα υποστήριξης της δημοτικής μας συγκοινωνίας, περιλαμβάνει ένα έξυπνο σύστημα ενημέρωσης του επιβατικού κοινού, το οποίο στοχεύει να συμβάλει αποτελεσματικά στην άμεση ενημέρωση και την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού στα λεωφορεία. Το πιο σημαντικό που πρέπει να τονιστεί, είναι πως με την ενσωμάτωση του εν λόγω συστήματος στην Δημοτική συγκοινωνία της Γλυφάδας, είναι πλέον εφικτό το σύστημα να παρέχει στους επιβάτες χρήσιμες και σημαντικές πληροφορίες όπως προγραμματισμένες αφίξεις, αναχωρήσεις, καθώς και μηνύματα ενημερωτικού χαρακτήρα, που μπορούν να αφορούν είτε στην αποτύπωση του κυκλοφοριακού, είτε σε γενικότερες ειδήσεις που αφορούν καμπάνιες που θέλει να επικοινωνήσει ο Δήμος.
Επιπλέον, η δημοτική μας συγκοινωνία, θα ενσωματώνει και ένα ολοκληρωμένο σύστημα διαχείρισης στόλου οχημάτων. Η συγκεκριμένη εφαρμογή, θα επιτρέπει τον έλεγχο της ακριβής θέσης και την βέλτιστη διαχείριση του συνολικού στόλου των λεωφορείων που θα διαθέτει ο Δήμος.
Και οι δυο λειτουργίες (Σύστημα Πληροφόρησης Επιβατικού Κοινού και Σύστημα Διαχείρισης Στόλου), θα προσφέρουν μια ολοκληρωμένη και αξιόπιστη λύση, αφού ο συνδυασμός τους θα επιτρέπει τον υπολογισμό του μέσου χρόνου αναμονής των επιβατών, καθώς και τον ακριβή χρόνο μιας ολόκληρης διαδρομής.
Αυτή η ολοκληρωμένη λύση που θα παρέχει η Δημοτική μας συγκοινωνία, ευελπιστούμε να διευκολύνει τις μετακινήσεις των δημοτών μας και να επιφέρει άμεσα οφέλη στο ήδη περιορισμένο οικογενειακό εισόδημα των υποαμοιβώμενων δημοτών μας, δείχνοντας τον απαιτούμενο σεβασμό στο πολύτιμο χρόνο τους.
[Π]: Κυρίως η Άνω Γλυφάδα θα λέγαμε ότι έχει υποστεί μεγάλη ταλαιπωρία ύστερα από τις κυκλοφοριακές αλλαγές που προξένησαν οι μονοδρομήσεις από την προηγούμενη δημοτική αρχή. Σε συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου στα μέσα Ιουλίου είχατε περάσει αλλαγές που θα απάλυναν την αναστάτωση βάσει σχετικής μελέτης. Σε τι στάδιο έχει γίνει η υλοποίηση της μελέτης αυτής και σε τι βαθμό έχει ανακουφιστεί η γειτονιά;
Π.Κ.: Σε αυτό το σημείο θα ήθελα να αναφέρω, πως και προσωπικά αλλά και στο σύνολο της η δημοτική αρχή αντιμετωπίζει την Γλυφάδα μας ως μια και ενιαία! Αυτό όχι μόνο το πιστεύουμε αλλά και το υποστηρίζουμε με κάθε τρόπο. Με βάση αυτήν την θεώρηση, είμαστε αποφασισμένοι να προσεγγίσουμε τα όποια προβλήματα προκύπτουν, με ειλικρινή προαίρεση και διάθεση ολιστικής αντιμετώπισης και επουδενί με προδιάθεση για χωροταξικές διακρίσεις. Για να υπερθεματίσω το παραπάνω, μια εκ των βασικών προτεραιοτήτων της νέας δημοτικής συγκοινωνίας, αποτελεί η ουσιαστική σύνδεση της Γλυφάδας, Άνω και Κάτω, με το μετρό. Αντικειμενικά, αποτελεί αναμφισβήτητο γεγονός, πως σήμερα οι συμπολίτες μας συνολικά και κυρίως αυτοί της Άνω Γλυφάδας, ταλαιπωρούνται καθημερινά, με πολύωρες αναμονές στις στάσεις, κυρίως λόγω των περικοπών των δρομολογίων από τον ΟΑΣΑ, καθώς επίσης και από τις άστοχες και σε πολλές περιπτώσεις παράλογες μονοδρομήσεις, οι οποίες εκ του αποτελέσματος δυσχεραίνουν ακόμη περισσότερο την καθημερινότητα τους. Επιτρέψτε μου όμως σε αυτό το σημείο και με διάθεση να αποφύγω τις όποιες πιθανές παρεξηγήσεις, να αποσαφηνίσω το εξής, αναφορικά με την μελέτη που αναφέρεστε. Η τωρινή δημοτική αρχή, ήδη από συνεδρίασή της τον περασμένο Ιούλιο, υπερψήφισε να πραγματοποιηθούν συγκεκριμένες και στοχευμένες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, σε δρόμους και σε γειτονιές που παρουσίασαν αυξημένα προβλήματα. Επιπλέον, με διάθεση για την ουσιαστική εξάλειψη των όποιων παραπόνων και για την μείωση της πιθανής ταλαιπωρίας που υπόκεινται οι δημότες της πόλης μας, οφείλω να τονίσω πως ως δημοτική αρχή είμαστε σε διαρκή και αμφίδρομη επικοινωνία με αναγνωρισμένους συγκοινωνιολόγους, για την ουσιαστική βελτιστοποίηση της κυκλοφορίας εντός της πόλης.
[Π]: Ποιες είναι οι επόμενες ενέργειες που έχουν να αναμένουν δημότες, κάτοικοι αλλά και επισκέπτες της πόλης σχετικά με τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις;
Π.Κ.: Δίνουμε ιδιαίτερη βαρύτητα στην περαιτέρω βελτιστοποίηση της μετακίνησης των πολιτών μας, καθώς αυτή βρίσκεται στις άμεσες προτεραιότητές μας και περιλαμβάνεται στο στρατηγικό σχεδιασμό μας, για την βελτίωση της πόλης στο άμεσο μέλλον. Ευελπιστούμε ότι πολύ σύντομα θα είμαστε σε θέση να ανακοινώσουμε την απόκτηση ηλεκτρικών λεωφορείων, μια προσέγγιση οικολογική και σύγχρονη σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Ήδη έχουμε εγκρίνει εμπροσθοβαρώς από ευρωπαϊκούς πόρους και έχουμε τη δυνατότητα από την πολιτεία να προχωρήσουμε στο διαγωνισμό για να αποκτήσουμε 4 ηλεκτρικά λεωφορεία. Να τονίσω πως τα συγκεκριμένα λεωφορεία θα συνοδεύονται από τους απαιτούμενους σταθμούς φόρτισης. Τα παραπάνω έργα έχουν ήδη δρομολογηθεί να πραγματοποιηθούν, μετά την απόφαση της Δημοτικής αρχής να δεσμεύσει 6,5 εκ. ευρώ μέσω του προγράμματος ΕΣΠΑ. Επιπλέον έχουμε ξεκινήσει την εκπόνηση, δυο (2) μελετών, η μια εκ των οποίων αφορά σε οδικούς κόμβους και η δεύτερη στην στοχευμένη εγκατάσταση φωτεινών σηματοδοτών. Οι εν λόγω μελέτες, υπολογίζεται να ολοκληρωθούν έως τέλους του έτους. Μια άλλη δράση που αξίζει να σχολιασθεί, είναι η πρόθεση της δημοτικής αρχής να προχωρήσει στην δημιουργία δημοτικών χώρων ελεγχόμενης στάθμευσης (parking) στο εμπορικό κέντρο. Επιπλέον, όπως ήδη θα γνωρίζεται, είμαστε εν αναμονή της απόφασης του αρμόδιου φορέα (Περιφέρεια), για να εγκρίνει την τοποθέτηση τριών (3) πεζογέφυρων, η μία (1) στην παραλιακή και άλλες δυο (2) στην Λεωφ. Βουλιαγμένης. Ακόμη, πιστεύοντας ειλικρινά στην σημασία της ουσιαστικής ενημέρωσης, έχουμε θέσει ως προτεραιότητα μας, την διαρκή και ανά τακτά χρονικά διαστήματα ενημέρωση των δημοτών σχετικά με την σωστή οδηγητική συμπεριφορά τους, διοργανώνοντας αντίστοιχες ημερίδες οδικής ασφάλειας.
Κλείνοντας να τονίσω πως επιθυμούμε να συνδέσουμε πιο ουσιαστικά και σε μεγαλύτερο βαθμό την πόλη μας. Πιο συγκεκριμένα, το κέντρο της πόλης στην κάτω Γλυφάδα αλλά και η τοπική αγορά στην Άνω Γλυφάδα οφείλουν και πρέπει να εξυπηρετούν τις λειτουργικές ανάγκες και καθημερινές συναλλαγές των πολιτών με τις τοπικές υπηρεσίες. Η ουσιαστική διευκόλυνση των συμπολιτών μας στην μετακίνηση τους, θα τονώσει την τοπική αγορά και θα προσδώσει την απαραίτητη θετική δυναμική για την ανάπτυξη της πόλης. Ειδικά σήμερα, με τα δεδομένα προβλήματα της οικονομικής κατάρρευσης και της παρακμής, πέραν των πολλών άλλων, πρέπει άμεσα να γίνει αντιληπτό τι σημαίνει για έναν τόπο να έχει ένα βέλτιστο συγκοινωνιακό σύστημα που εξυπηρετεί και δεν ταλαιπωρεί η στην χειρότερη επιβαρύνει τους πολίτες του.
* Στον δημοτικό σύμβουλο Γλυφάδας κ. Παναγιώτη Κισκήρα ανατέθηκε από το Δήμαρχο Γλυφάδας κ. Γιώργο Παπανικολάου η εποπτεία θεμάτων που σχετίζονται με την κυκλοφορία οχημάτων και πεζών και ο συντονισμός δράσεων και πολιτικών για την επίλυση προβλημάτων σχετικών με την κυκλοφορία οχημάτων και πεζών στο Δήμο.
[Δημοσιεύτηκε στον ΠΑΛΜΟ της Γλυφάδας, 11.12.2015]