Μια διέξοδο για τα παιδιά – όταν κλείνουν τα σχολεία – αναζητούν οι εργαζόμενοι γονείς που αδυνατούν να τα κρατήσουν στο σπίτι, που δεν έχουν βοήθεια από παππού και γιαγιά, την ίδια χρονική περίοδο που οι εργασιακές τους απαιτήσεις παραμένουν αυξημένες. Μέχρι να έρθει η πολυπόθητη ώρα των καλοκαιρινών διακοπών για όλη την οικογένεια, οι γονείς αναζητούν λύσεις που θα παρέχουν την απαιτούμενη ασφάλεια και διασκέδαση για τα παιδιά τους. Έτσι έχουν την τιμητική τους τα summer camp, δηλαδή οι κατασκηνώσεις δημιουργικής απασχόλησης που πραγματοποιούν σχεδόν κάθε χρόνο οι Δήμοι. Πόσο όμως και αυτή η λύση φαντάζει ιδανική όταν στον οικογενειακό προϋπολογισμό προστίθενται επιπλέον έξοδα; Ο «ΠΑΛΜΟΣ» έκανε μια έρευνα και διαπίστωσε πως η πλειοψηφία των Δήμων εφαρμόζει τιμολογιακή πολιτική για τις παροχές που προσφέρει στα παιδιά των δημοτών και των κατοίκων των πόλεων. Στα Νότια Προάστια ξεχωρίζει η περίπτωση του Δήμου Ελληνικού Αργυρούπολης που πραγματοποιεί το summer camp δωρεάν και την τρέχουσα χρονιά, αλλά και η περίπτωση του Δήμου Γλυφάδας που αύξησε το κόστος αγγίζοντας φέτος τα 80 ευρώ, από τα πιο υψηλά που καταγράφηκαν στην περιοχή.
Διέξοδος για τα παιδιά τα Summer Camp: Πόσο κοστολογούν οι Δήμοι τις παροχές;
Σε μια εποχή που η ακρίβεια έχει χτυπήσει «κόκκινο» στον οικογενειακό προϋπολογισμό είναι ιδιαίτερα σημαντική η διέξοδος χωρίς έξοδο, χωρίς επιβάρυνση για τις οικογένειες!
Τα προγράμματα δημιουργικής απασχόλησης απευθύνονται κυρίως στην ηλικιακή κατηγορία από 5 έως 12 ετών, με εξαίρεση ορισμένους Δήμους που έχουν ανοίξει το εύρος μέχρι την ηλικία των 15 ετών (βλ. Δήμο Γλυφάδας). Στην προσπάθεια να γίνουν οι διακοπές στην πόλη μια περίοδος με πολύ παιχνίδι, γνώσεις, δραστηριότητες, εκπαίδευση και διασκέδαση ο πήχης κάθε χρόνο ανεβαίνει καλύπτοντας ανάγκες και απαιτήσεις που προκύπτουν.
Όπως θα δείτε και στον πίνακα, ο Δήμος Ελληνικού Αργυρούπολης παρέχει δωρεάν τη συμμετοχή στο summer camp, συναγωνιζόμενος τους μεγάλους Δήμους της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, ενώ στους υπόλοιπους Δήμους υπάρχει ένα αντίτιμο που χαρακτηρίζεται από συμβολικό π.χ. 20€ έως τσουχτερό π.χ. 140€.
Αξίζει να σημειωθεί ότι σε όλους τους Δήμους εφαρμόζεται και τιμολογιακή πολιτική που αφορά τις περιπτώσεις ειδικής κατηγορίας, όπως ΑμεΑ, ενώ διαπιστώσαμε να γίνεται και τιμολόγηση βάσει εισοδηματικών κριτηρίων.
Δειγματοληπτικά μεταξύ 14 Δήμων, διαπιστώνει κανείς ότι 3 στους 14 είναι δωρεάν, 4 στους 14 κυμαίνονται στα 60 ευρώ, και υπάρχουν και οι μεμονωμένες περιπτώσεις όπως των Δήμων Καλλιθέας και Αγίου Δημητρίου που ξεκινούν από 20 και 30 ευρώ, αντίστοιχα. Ο Δήμος Χαϊδαρίου εφαρμόζει μια διακύμανση ανάλογα με τα εισοδηματικά κριτήρια. Οι Δήμοι Λυκόβρυσης – Πεύκης και Γλυφάδας είναι από τους υψηλούς αγγίζοντας τα 75 και 80 ευρώ αντίστοιχα. Οι τιμές αφορούν το 1ο παιδί ανά μια περίοδο απασχόλησης.
Και πόσο στοιχίζει στους Δήμους ένα summer camp;
Αυτό το ερώτημα έρχεται ως συνέχεια της ανωτέρω έρευνας. Σίγουρα σε μια κοστολόγηση λαμβάνονται υπόψιν οι παρεχόμενες υπηρεσίες και πολλές λεπτομέρειες και προδιαγραφές, όπως ο αριθμός των παιδιών που θα καλύψει, οι ημέρες – ώρες, τα γεύματα, οι μετακινήσεις κλπ, όμως στην περίπτωση που και οι δημότες καταβάλλουν αντίτιμο αναρωτιέται κανείς, τι πληρώνει τελικά ο κάθε Δήμος;
Σύμφωνα με τα όσα έχουν αναρτηθεί στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ:
- Στο Δήμο Αλίμου έχει ληφθεί απόφαση για «Προμήθεια γευμάτων καλοκαιρινής απασχόλησης παιδιών» συνολικού ποσού 33.896,61€.
- Στο Δήμο Βάρης Βούλας Βουλιαγμένης για διοργάνωση Καλοκαιρινού Προγράμματος Αθλητικών και Πολιτιστικών Δραστηριοτήτων δαπάνη ύψους 57.693,20€.
- Στο Δήμο Γλυφάδας το συνολικό τίμημα ανέρχεται στα 219.480,00€.
- Στο Δήμο Ελληνικού Αργυρούπολης το συνολικό τίμημα αγγίζει τα 109.120,00€.
[Δημοσιεύτηκε στον ΠΑΛΜΟ, 29 Ιουνίου 2024]