Εγγραφείτε στο Newsletter μας

Τα «Κακώς κείμενα» στον ΕΔΣΝΑ αποκάλυψε ο Γρηγόρης Κωνσταντέλλος

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Print
Χρόνος ανάγνωσης 1 λεπτό
  • «Απληροφόρητο» χαρακτηρίζει ο ΕΔΣΝΑ τον Δήμαρχο σε ανακοίνωσή του

Αίσθηση προκάλεσε η ηχηρή τοποθέτηση του Δημάρχου Βάρης Βούλας Βουλιαγμένης Γρηγόρη Κωνσταντέλλου κατά τη διάρκεια της δια ζώσης Γενικής Συνέλευσης της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Αττικής στο Σεράφειο, υπό την Προεδρία του Δημάρχου Γαλατσίου, κ. Γιώργου Μαρκόπουλου. Ο Γρηγόρης Κωνσταντέλλος με την ιδιότητα του Προέδρου της Επιτροπής Περιβάλλοντος Ενέργειας και Διαχείρισης Απορριμμάτων της ΠΕΔΑ ξετύλιξε μέσα σε 40 λεπτά μια εκτενή ανασκόπηση της διαχείρισης του ΕΔΣΝΑ για τα τελευταία δύο χρόνια και παρουσίασε τι υπάρχει και τι δεν υπάρχει στη διάθεση των Δήμων σήμερα αλλά και ποια φαίνεται να είναι η πορεία της χώρας αλλά κυρίως της Περιφέρειας Αττικής προς την Κυκλική Οικονομία και προς μια Διαχείριση Απορριμμάτων που σέβεται το περιβάλλον και τα οικονομικά των Δήμων και του πολίτη. Η τοποθέτησή του συζητήθηκε εντός και εκτός ΠΕΔΑ, φθάνοντας μέχρι και τους ενεργούς πολίτες των Δήμων αυτών. Από το γραφείο τύπου του ΕΔΣΝΑ εκδόθηκε ως απάντηση μια πεντασέλιδη ανακοίνωση στην οποία αιτιολογούνται κάποιες επιλογές του Συνδέσμου και δίδονται επιπλέον διευκρινήσεις ενώ συνάμα καλείται ο Δήμαρχος να μην υποστηρίζει «ανακρίβειες» που τον αφήνουν «έκθετο». Ο Γρηγόρης Κωνσταντέλλος από το βήμα του Δημοτικού Συμβουλίου το απόγευμα της Τετάρτης συνέχισε το διάλογο αποκαλύπτοντας ότι προγραμματίζεται μια μεγάλη σύνοδος μελών της ΠΕΔΑ και του ΕΔΣΝΑ για να αποδειχτεί ποιος έχει δίκιο. «Οι Αυτοδιοικητικοί της Αττικής ξέρουν ποιος έχει δίκιο, ποιος ξέρει γράμματα, ποιος κρύβει και ποιος αποκαλύπτει», είπε χαρακτηριστικά.

Τα «Κακώς κείμενα» στον ΕΔΣΝΑ αποκάλυψε ο Γρηγόρης Κωνσταντέλλος

Έπειτα από μεγάλο διάστημα τηλεδιασκέψεων λόγω υγειονομικών μέτρων πραγματοποιήθηκε δια ζώσης, την Παρασκευή 8 Οκτωβρίου, η Γενική Συνέλευση της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Αττικής. Στη Γενική Συνέλευση της Π.Ε.Δ.Α. έδωσαν το παρόν ο Υπουργός Εσωτερικών, κ. Μάκης Βορίδης, ο αναπληρωτής Υπουργός του ΥΠΕΣ, κ. Στέλιος Πέτσας , ο Γενικός Γραμματέας του ΥΠΕΣ, κ. Μιχάλης Σταυριανουδάκης, ο Περιφερειάρχης Αττικής, κ. Γιώργος Πατούλης, ο Δήμαρχος Αθηναίων, κ. Κώστας Μπακογιάννης και ο εκπρόσωπος της ΚΕΔΕ και Δήμαρχος Παπάγου- Χολαργού, κ. Ηλίας Αποστολόπουλος.

Ο Πρόεδρος της Π.Ε.Δ.Α. και Δήμαρχος Γαλατσίου, κ. Γιώργος Μαρκόπουλος ευχαρίστησε θερμά τους συναδέλφους του που παρευρέθηκαν στην συνέλευση καθώς ήταν μια ευκαιρία να συζητηθούν εκτενώς θέματα που απασχολούν την Τοπική Αυτοδιοίκηση και παράλληλα να τοποθετηθούν Δήμαρχοι και Δημοτικοί Σύμβουλοι της Αττικής ώστε να υπάρξει ένα νέο διεκδικητικό πλαίσιο και νέοι στόχοι που θα βοηθήσουν τις τοπικές κοινωνίες να δουλέψουν  οργανωμένα και συντεταγμένα ώστε να θωρακισθούν σε δυο κατευθύνσεις: Την προστασία του έργου μέσω της οικονομικής και διοικητικής αυτοτέλειας.

Στο δεύτερο μέρος της Γενικής Συνέλευσης, οι Πρόεδροι των επιτροπών της Π.Ε.Δ.Α. εισηγήθηκαν τα θέματα που αφορούν το αντικείμενό της επιτροπής τους και με την σειρά του ο Πρόεδρος τόνισε πως οι εργασίες των επιτροπών έως τώρα είναι άκρως αποδοτικές, με εξέχουσες τοποθετήσεις και πολλές προτάσεις θα συζητηθούν εν ευθέτω χρόνω στα επικείμενα Διοικητικά Συμβούλια του συλλογικού οργάνου ώστε να αποτελέσουν προτάσεις της Π.Ε.Δ.Α. προς την κεντρική Διοίκηση.

Ο Πρόεδρος της Επιτροπής Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Διαχείρισης Απορριμμάτων της ΠΕΔΑ και Δήμαρχος Βάρης Βούλας Βουλιαγμένης Γρηγόρης Κωνσταντέλλος παρουσίασε την εισήγηση σχετικά με τα ζητήματα Περιβάλλοντος στο Δ.Σ. της ΠΕΔΑ ενόψει του Συνεδρίου της ΚΕΔΕ στις 14 – 16 Οκτωβρίου.

Ξεκίνησε τονίζοντας τι δεν υπάρχει σήμερα στη διάθεση των Δήμων.

«Απουσιάζει το κυριότερο στοιχείο για τη διαχείριση των απορριμμάτων της Αττικής, δηλαδή, ο ΠΕΣΔΑ (Περιφερειακός Σχεδιασμός). Δυόμιση χρόνια μετά την εκλογή μας το 2019 και παρά τις επαναλαμβανόμενες προαναγγελίες αναθεώρησής του και τις «προετοιμασίες» έγκρισής του, η Αττική (υπο)λειτουργεί τη διαχείριση απορριμμάτων της, με τον χρονικά παρωχημένο και πολιτικά απονομιμοποιημένο μετά τις δηλώσεις της Περιφερειακής Αρχής ισχύοντα ΠΕΣΔΑ της προηγούμενης περιόδου και περιφερειακής αρχής, που χρησιμοποιείται ως κάλυμμα τυπικής και διοικητικής νομιμοποίησης εξαιρετικά αμφιλεγόμενων επιλογών και άστοχων αποφάσεων μέσω του ελεγχόμενου διοικητικά, από την Περιφέρεια, ΕΔΣΝΑ. Αποτελεί βαριά ήττα για την Τ.Α. και για το περιβάλλον η παρατεταμένη απουσία ενεργού και λειτουργικού ΠΕΣΔΑ.

Απουσιάζει κάθε διαδικασία ουσιαστικής διαβούλευσης. Ακόμα και οι προ μηνών ατομικές επιστολές του Περιφερειάρχη προς τους δημάρχους Αττικής είναι απλώς προκάλυμμα της απουσίας κάθε διάθεσης εποικοδομητικού διαλόγου, ενώ και από θεσμικής πλευράς δεν συνιστούν διαδικασία Δημόσιας Διαβούλευσης με τους ΟΤΑ και την κοινωνία, παρά την αποφυγή της.

Απουσιάζει το Δ.Σ. του ΕΔΣΝΑ το οποίο έχει συνεδριάσει μόνο μία φορά για την τιμολογιακή πολιτική του 2020 και όλες οι αποφάσεις του έχουν παρθεί από την Εκτελεστική Επιτροπή δια περιφοράς (!!!)

Απουσιάζει οποιαδήποτε ρεαλιστική και συγκεκριμένη πρόβλεψη των αναγκαίων χωροθετήσεων, των μόνο θεωρητικά και επί χάρτου χώρων και μονάδων υποδοχής και επεξεργασίας συμμείκτων, ενώ περιλαμβάνεται μια ιστορική αναφορά των χωροθετήσεων του 2003(!), συνοδευόμενη από την παραδοχή της δυσκολίας και αδυναμίας σαφούς προσδιορισμού τους. […]

Απουσιάζει η δέσμευση επί συγκεκριμένου στοχοχρονοδιαγράμματος. Δηλαδή η ρεαλιστική σύνδεση συγκεκριμένων έργων σε συγκεκριμένους χώρους, μέσα και διαδικασίες σε εξαρχής προσδιορισμένους χρόνους μετάβασης στα προβλεπόμενα από τον Εθνικό Σχεδιασμό Διαχείρισης Απορριμμάτων (ΕΣΔΑ), την εθνική νομοθεσία και την ευρωπαϊκή πραγματικότητα και δρομολογημένη πορεία.

Απουσιάζει για άλλη μια χρονιά η κατά νόμο και ουσία προβλεπόμενη εισήγηση και η διαβούλευση με τους Δήμους και την ΠΕΔΑ για την Τιμολογιακή του 2022, αυξάνοντας το έλλειμμα εμπιστοσύνης μετά την περσινή αύξηση των χρεώσεων των δήμων και ιδίως όσων ανακυκλώνουν περισσότερο, ενώ έχουν συνταχθεί τα σχέδια των προϋπολογισμών των Δήμων που βρίσκονται «στον αέρα» λόγω της ανευθυνότητας και της προχειρότητας, στην καλύτερη περίπτωση, της διοίκησης του ΕΔΣΝΑ.

Απουσιάζει ο αναγκαίος και αυτονόητος σεβασμός τόσο στο ισχύον νομοθετικό πλαίσιο όσο και στις θέσεις των Δήμων της Αττικής που αποτελούν την πλειοψηφία και τον μοναδικό χρηματοδότη του ΕΔΣΝΑ.

Απουσιάζει ο αναγκαίος και αυτονόητος σεβασμός στο ισχύον νομοθετικό πλαίσιο όσο και στις ανάγκες των Δήμων της Αττικής από τα Συστήματα, ιδίως εκείνων της ανακύκλωσης συσκευασιών (ΕΕΑΑ και Ανταποδοτική Ανακύκλωση).

Απουσιάζουν μέτρα και προβλέψεις για την χρηματοδότηση και την ενίσχυση με αναγκαίο προσωπικό και χρήσιμες, μελετημένες και αποδοτικές υποδομές των ΟΤΑ Α΄ βαθμού, ώστε να ανταποκριθούν στο βάρος υλοποίησης της ανακύκλωσης που τους αναλογεί και των πολλών νέων υποχρεώσεων που, με τις ρυθμίσεις του, τους ανατίθενται πάντα με σχέδιο, αποφασιστικότητα και διαφάνεια.

Απουσιάζει η οποιαδήποτε συμβατότητα Επιχειρησιακού Σχεδίου του ΕΔΣΝΑ, τοπικών σχεδίων των δήμων και Περιφερειακού Σχεδιασμού Διαχείρισης Απορριμμάτων (ΠΕΣΔΑ) – αφού προηγουμένως πρέπει να δημιουργηθεί.

Απουσιάζει το ΕΣΠΑ που θα κάλυπτε τη Συμφωνία Πλαίσιο – «Μαμούθ» και τις οριζόντιες κεντρικές προμήθειες απορριμματοφόρων και κάδων κ.α. και δεν θα υπάρξει ΕΣΠΑ καθόσον στην τρέχουσα χρηματοδοτική περίοδο δεν υπάρχουν προβλέψεις για χρηματοδοτήσεις υποδομών διαχείρισης απορριμμάτων».

Στη συνέχεια προχώρησε στο τι υπάρχει.

«Υπάρχει η Συμφωνία Πλαίσιο – «Μαμούθ» με την προαίρεση για 4+4 χρόνια (και μετά την ακύρωση του μεγάλου τμήματός της από το Ελεγκτικό Συνέδριο από τα 223 στα 150 εκ. ευρώ), και υπό εκτέλεση οριζόντιες προμήθειες απορριμματοφόρων και κάδων πάνω από 50 εκ. ευρώ χωρίς ουσιαστική αιτιολόγηση αποδοτικότητας και κριτήρια δίκαιας και αποδοτικής διανομής τους, για τα οποία μόνο από τον Τύπο ενημερωθήκαμε, τα μέλη των Δ.Σ ΠΕΔΑ-ΕΔΣΝΑ και οι δήμαρχοι και αιρετοί της Αττικής, ότι προωθείται από την διοίκηση του ΕΔΣΝΑ.

Υπάρχουν Απευθείας Αναθέσεις μελετών και υπηρεσιών δεκάδων εκατομμύριων (πχ 5 εκ. πλύσεις κάδων λόγω… πανδημίας) χωρίς κριτήρια κατανομής και μάλιστα σε πλήρη αδιαφάνεια και με πρωτοφανή (μη) λειτουργία οργάνων. Υπάρχουν αυξήσεις και οπισθοχώρηση στην ανακύκλωση. Σε αντίθεση με τα από κοινού συμφωνηθέντα μεταξύ ΠΕΔΑ – ΕΔΣΝΑ στην κοινή συνεδρίαση των Δημάρχων της Αττικής και της διοίκησης του ΕΔΣΝΑ του περσινού Ιουνίου (και με σχετική δέσμευση του Περιφερειάρχη Γ. Πατούλη), που είχε συμφωνηθεί να επανακαθοριστεί ο πίνακας τιμολόγησης του 2020 χωρίς «καμία αναδρομική χρέωση», λίγο αργότερα (16 Ιουλίου 2020) και με καθυστέρηση σχεδόν δύο (2) μηνών ανάρτησής της, η διοίκηση του ΕΔΣΝΑ, σαν να μην είχε συμβεί στο μεταξύ τίποτα, μετέτρεψε την εισήγηση σε επίσημη απόφαση ΑΥΞΗΣΕΩΝ των χρεώσεων των απορριμμάτων και των βιοαποβλήτων.

Υπάρχει αδικαιολόγητη αύξηση του λειτουργικού κόστους του ΕΔΣΝΑ στα 92,05 εκ. ευρώ, δηλαδή κατά επιπλέον (τουλάχιστον προς το παρόν) 1,85 εκ. ευρώ από το ήδη υπέρογκο απολογιστικό κόστος 90,2 εκ. ευρώ του 2018, η κάλυψη του οποίου εναποτίθεται ξανά στους ήδη εξουθενωμένους οικονομικά δήμους και στους δημότες της Αττικής. Και συνυπολογιζόμενου και του νεοεισελθέντος Τέλους Ταφής τελικά (ήδη) από το 2020, το συνολικό κόστος που καλούνται να πληρώσουν οι ΟΤΑ α΄ βαθμού και οι δημότες τους είναι αυξημένο κατά επιπλέον 12,5 εκ. ευρώ, εκτοξευόμενο (τουλάχιστον και προς το παρόν) στα 102,7 εκ. ευρώ.

Υπάρχει το προοίμιο στην εισαγωγή του κειμένου των ίδιων των μελετητών του Δικτύου ΦΟΔΣΑ και συντακτών του Οδηγού του ΠΕΣΔΑ Αττικής που αναφέρει ότι «Η μη ανταπόκριση του Ειδικού Διαβαθμιδικού Συνδέσμου Νομού Αττικής, του καθ΄ ύλη αρμόδιου ΦοΔΣΑ της Περιφέρειας Αττικής στην συμπλήρωση του ερωτηματολογίου αλλά και στις συνεχείς οχλήσεις για παροχή στοιχείων δεν επίτρεψε την εκπόνηση Οδηγού ΠΕΣΔΑ για την Περιφέρεια Αττικής».

Υπάρχει αδικαιολόγητη υπερκοστολόγηση των μονάδων επεξεργασίας. […]

Υπάρχει διαπιστωμένη κατάρρευση του κυρίαρχου ως πρότινος και δυστυχώς εξαιρετικά παθογενούς Συστήματος Ανακύκλωσης Συσκευασιών (ΕΕΑΑ) όπως επίσης και μεγάλη σύγχυση στους Δήμους με την επεισοδιακή έγκριση εισόδου στην αγορά του οικονομικά ανορθολογικού νέου Συστήματος Ανακύκλωσης Συσκευασιών (ΑΝΤΑΠΟΔΟΤΙΚΗ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ).

Υπάρχει σύμβαση για «εξευγενισμό» των υπολειμμάτων της ανακύκλωσης μεταξύ ΕΣΝΑ και ΚΔΑΥ. […]

Η γνωστή πλέον και αμφιβόλου νομικής αρτιότητας σύμβαση του ΕΔΣΝΑ με ΚΔΑΥ για τον «εξευγενισμό» των υπολειμμάτων της ανακύκλωσης, ο φορέας, που χρηματοδοτούμε ως ΕΔΣΚΝΑ αλλά δεν μπορούμε και να διαχειριστούμε, θα πληρώσει 13.717.500 € την ερχόμενη 5ετία για να εκτρέψει από την ταφή στην πενταετία 90.000 τόνους υπολειμμάτων ανακύκλωσης (μπλε κάδου), δηλαδή 152 € ανά τόνο (συν ρεύμα και νερό πληρωμένο από τον ΕΔΣΝΑ), και ενώ ο Ανάδοχος θα παραλαμβάνει από τους Δήμους στην πόρτα του τα υλικά που θα προκύπτουν από το πρόγραμμα διαλογής στην πηγή του ΕΔΣΝΑ – έως 50.000 τόνους την 5ετία – και θα πληρώσει στον ΕΔΣΝΑ 10 ευρώ ανά τόνο, ενώ το κόστος κατανάλωσης ρεύματος και το νερού (λογαριασμοί ΔΕΚΟ, χωρίς καμία σχετική μελέτη κοστολόγησης) της επεξεργασίας θα βαρύνει επίσης το κοινό ταμείο των δήμων (ΕΔΣΝΑ) και ο ίδιος ο ανάδοχος θα εισπράξει μεσοσταθμικά 250 € ανά τόνο (μέσες τιμές ανακυκλώσιμων υλικών τελευταίας 10ετίας) και επιπλέον την επιδότηση από την ΕΕΑΑ. Ήτοι ο ΕΔΣΝΑ θα απολέσει έσοδα (μέσες τιμές ανακυκλώσιμων υλικών τελευταίας 10ετίας) περί τα 240×50.000 = 12.000.000 € στην 5ετία προς όφελος του Αναδόχου. Συμπερασματικά, το κόστος που θα πληρώσει ο ΕΔΣΝΑ για την εκτροπή των 90.000 τόνων την 5ετία αλλά και την απώλεια εσόδων από την πώληση των υλικών, η τιμή ανά τόνο εκτοξεύεται πάνω από 240 €, χωρίς να λαμβάνεται υπόψη η επιδότηση της ΕΕΑΑ, η οποία θα είναι μεσοσταθμικά της τάξης των 50€ ανά τόνο, καθώς και χωρίς να συνυπολογίζεται το επιπλέον κέρδος του αναδόχου από την ποσότητα των ανακυκλώσιμων (4.000 τόνοι τον χρόνο, δηλαδή 20.000 τόνοι στην 5ετία) που θα κοκοποιηθούν, και για τα οποία επίσης το κόστος ΔΕΚΟ (ρεύμα, νερό) πληρώνεται από τον ΕΔΣΝΑ ενώ τα έσοδα (άνω των 3 εκ.) θα τα λάβει ο ανάδοχος.

Τονίζεται, μάλιστα, ότι ήδη σειρά δήμων της Αττικής, όπως π.χ. οι δήμοι Αθήνας, Αλίμου, Αγίων Αναργύρων Καματερού, Βούλας Βάρης Βουλιαγμένης, έχουν ολοκληρώσει και υλοποιούν διαγωνισμούς επεξεργασίας των υπολειμμάτων του ρεύματος ανακύκλωσης των μπλε κάδων τους για συνολική εκτροπή τους από την ταφή (και όχι για λιγότερο από το μισό του υπολείμματος όπως στον διαγωνισμό του ΕΔΣΝΑ), σύμφωνα με τα μέχρι πρότινος οριζόμενα από τις διατάξεις του νομοσχεδίου του Υπουργείου, με τιμές δηλαδή από 35-40 ευρώ (πλέον ΦΠΑ) ανά τόνο.

Υπάρχει η πρόβλεψη του νέου νόμου για τις Μονάδες Ενεργειακής Αξιοποίησης των Αποβλήτων, για τις οποίες «…ο συντονισμός και η εποπτεία υλοποίησης αυτών υπάγονται στις αρμοδιότητες του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας».

Τι απαιτείται να γίνει άμεσα

Τα τοπικά σχέδια των δήμων να γίνουν το επίκεντρο των χρηματοδοτήσεων των υποδομών και λύσεων για σύγχρονη διαχείριση απορριμμάτων, αντί να μετατρέπονται σε υπομόχλια αλλότριων συμφερόντων με ό,τι αυτό σημαίνει.

Απαιτείται να περιληφθεί κατάργηση ή μείωση του ΦΠΑ σε χαμηλότερη κατηγορία, συνολικά για τους φορείς (επιχειρήσεις, οργανισμούς, συνδέσμους) δραστηριοποίησης στην διαχείριση των απορριμμάτων που προωθούν την ανακύκλωση και αξιοποίηση των δευτερογενών υλικών, και για όλες τις παραγωγικές δραστηριότητες που λειτουργούν αποτρεπτικά στην ταφή απορριμμάτων.

Πρέπει να προβλεφθεί πλήρης απαγόρευση (και όχι απλώς οδηγία περιορισμού) σε εισαγωγές αποβλήτων για ανάκτηση ενέργειας, καθώς δεν θα πρέπει να νοείται διασυνοριακή μεταφορά αποβλήτων στη διαδικασία της ευρωπαϊκής και ελληνικής μετάβασης στη βιώσιμη ανάπτυξη και στην κυκλική οικονομία.

Να σταματήσει η σημερινή πρακτική της μη χωροθέτησης και να ψηφισθεί ΑΜΕΣΑ ρεαλιστικός και λειτουργικός ΠΕΣΔΑ για γρήγορη εκτροπή από την ταφή του μεγαλύτερου δυνατού ποσοστού, με βάση τα ρητά προβλεπόμενα στον ΕΣΔΑ, με Ανακύκλωση στην Πηγή και την Ενεργειακή Αξιοποίηση».

Η θέση του ΕΔΣΝΑ

ΕΔΣΝΑ: «Απληροφόρητος για τις μεγάλες αλλαγές που συντελούνται στη διαχείριση των απορριμμάτων της Αττικής, ο Δήμαρχος ΒΒΒ κ. Γ. Κωνσταντέλλος»

Με μια πεντασέλιδη ανακοίνωση του το Γραφείο Τύπου του ΕΔΣΝΑ χαρακτηρίζει «απληροφόρητο» το Δήμαρχο Γρηγόρη Κωνσταντέλλο. Μεταξύ άλλων αναφέρει:

«Για μια ακόμη φορά ο Δήμαρχος Βάρης Βούλας Βουλιαγμένης κ. Γρηγόρης Κωνσταντέλλος χρησιμοποίησε το “βήμα” της ΠΕΔ Αττικής, για να παρουσιάσει μια σειρά από ανακρίβειες που αφορούν τη λειτουργία του ΕΔΣΝΑ. Το ίδιο είχε επιχειρήσει και στο πρόσφατο παρελθόν, κατηγορώντας τότε την διοίκηση του ΕΔΣΝΑ για τον τρόπο που διενήργησε μια σειρά από διαγωνισμούς, που αφορούν την προμήθεια εξοπλισμού για τη διαλογή στην πηγή. Οι καταγγελίες του έτυχαν του ελέγχου από το Ελεγκτικό Συνέδριο και “κατέρρευσαν” σαν “χάρτινος πύργος”. Μαζί με τις καταγγελίες του έπεσε στο κενό και η προσπάθειά του να πείσει τους δήμους της Αττικής να μην πάρουν τον εξοπλισμό που τους παραχωρούσε δωρεάν ο ΕΔΣΝΑ. Ενώ φυσικά αποδείχθηκαν αστήρικτοι οι ισχυρισμοί του περί αναρμοδιότητας και παρανομιών του ΕΔΣΝΑ. Από το λάθος του αυτό δεν έμαθε τίποτα. Αντίθετα, επανέλαβε μια νέα σειρά από ανακρίβειες στην πρόσφατη Γενική Συνέλευση της ΠΕΔΑ, οι οποίες τον εκθέτουν  ανεπανόρθωτα στα μάτια όλων των Δημάρχων της Αττικής. Στις ανακρίβειες του κ.  Κωνσταντέλλου, απαντάμε με αλήθειες. […]

  1. Είναι απολύτως νόμιμες οι αναθέσεις για τις απολυμάνσεις
  2. Η αναθεώρηση του ΠΕΣΔΑ ήταν αναγκαία, κι έγινε με διαφανείς και συμφέρουσες για τον ΕΔΣΝΑ διαδικασίες
  3. Αυτό είναι το πραγματικό κόστος των συμβούλων για τις δημοπρατήσεις των ΣΔΙΤ: Ο κ. Κωνσταντέλλος ανέφερε ότι κάθε διαγωνισμός κοστίζει 1,5 εκ € σε συμβούλους, γεγονός που δεν ισχύει. Μπερδεύει μάλλον τους διαγωνισμούς  των ΣΔΙΤ με τους ανοικτούς διαγωνισμούς που έχει προχωρήσει ο ΕΔΣΝΑ για την εκπόνηση των αναγκαίων μελετών ωρίμανσης. Το κόστος των τεχνικών και νομικών συμβούλων στους διαγωνισμούς των ΣΔΙΤ ( που αποτελούν ιδιαίτερα σύνθετες, πολύπλοκες και απαιτητικές νομικά και τεχνικά συμβάσεις σύμπραξης που διεξάγονται σε διάφορα στάδια, συμπεριλαμβάνουν τη μέθοδο του Ανταγωνιστικού Διαλόγου και υπάγονται σε προδικαστικές προσφυγές του βιβλίου IVτου Ν. 4412/2016 (Α’ 147)) δεν υπερβαίνει αθροιστικά τις 400.000 € για συνδρομή μέχρι το πέρας της διαδικασίας, ποσό που είναι εύλογο δεδομένου ότι η αξία κάθε σύμβασης ανέρχεται σχεδόν σε μισό δις ευρώ. Άλλο λοιπόν 400 χιλιάδες για όλους τους διαγωνισμούς, κι άλλο 1,5 εκ. για τον κάθε ένα.
  4. Δεν υπάρχει καμία υπερκοστολόγηση στη λειτουργία του ΕΜΑ.
  5. Δεν υπάρχει υπερκοστολόγηση στο Γραμματικό.
  6. Το κόστος των ΜΕΑ ανταποκρίνεται στη δυναμικότητά τους
  7. Ο ΕΔΣΝΑ πληρώνει από 25 -30 ευρώ τον τόνο για τη διαχείριση των υπολειμματικών αποβλήτων, κι όχι 240 που ισχυρίζεται ο κ. Κωνσταντέλλος.

Καλούμε τον κ. Κωνσταντέλλο να σταματήσει να λέει ανακρίβειες, να επιδείξει υπευθυνότητα και να συνεργαστεί με τον ΕΔΣΝΑ».

[Δημοσιεύτηκε στον ΠΑΛΜΟ της Γλυφάδας, 16 Οκτωβρίου 2021]

Scroll to Top