Εγγραφείτε στο Newsletter μας

Learn Again: Διαφορετικοί τύποι εξ αποστάσεως εκπαίδευσης

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Print
Χρόνος ανάγνωσης 1 λεπτό

Learn Again – Κέντρο Ξένων Γλωσσών και Δια Βίου Μάθησης

Προβλέπεται ότι έως το 2022, κάθε πρόγραμμα εκπαίδευσης ή κατάρτισης που οδηγεί σε ένα συγκεκριμένο ακαδημαϊκό προσόν θα είναι διαθέσιμο σε τρεις διαφορετικούς τρόπους, δηλαδή με μερική απασχόληση, πλήρη απασχόληση και μέσω εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.

Συχνά αναφέρεται στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση, η εξ αποστάσεως εκπαίδευση μπορεί να περιγραφεί ως μέθοδος εκπαίδευσης που λαμβάνεται από έναν σπουδαστή σε άλλη γεωγραφική θέση από αυτή που βρίσκεται το εκπαιδευτικό ίδρυμα.

Αυτή η μορφή εκπαίδευσης έχει αυξήσει την πρόσβαση σε μαθησιακές ευκαιρίες σε άτομα που δεν μπορούν να παρακολουθούν συμβατικά μαθήματα σε καθημερινή βάση, καθώς και σε άτομα με οικονομικούς περιορισμούς.

Εκτός αυτού, η εξ αποστάσεως μάθηση χρησιμεύει ως επιλογή για άτομα που επιθυμούν να επεκτείνουν τη βάση γνώσεων τους για να ενισχύσουν τη σταδιοδρομία τους.

Σε γενικές γραμμές, επιτρέπει στους σπουδαστές να μάθουν οπουδήποτε και όποτε είναι, καθώς και να βοηθήσουν τους σπουδαστές να ισορροπήσουν την εκπαίδευσή τους με την καριέρα, την οικογένεια και οτιδήποτε άλλο κάνουν στη ζωή.

Στο πρόσφατο παρελθόν, η εξ αποστάσεως μάθηση έχει προχωρήσει σημαντικά από την εποχή των μαθημάτων αλληλογραφίας όπου ο σπουδαστή  θα λάμβανε το εκπαιδευτικό υλικό μέσω email.

Παρά το γεγονός ότι υπάρχουν ακόμη μαθήματα αλληλογραφίας στη σημερινή εξ αποστάσεως εκπαίδευση,  έχουν αρχίσει να αντικαθίστανται πλήρως από διαδικτυακά μαθήματα χάρη στην έλευση υπολογιστών, την ψηφιοποίηση και τις βελτιωμένες τεχνολογίες διαδικτύου.

Οι τελευταίες εξελίξεις στην τεχνολογία οδήγησαν συνήθως στην εμφάνιση διαφόρων τύπων εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, οι οποίες περιλαμβάνουν τα ακόλουθα:

  1. Σύγχρονη εξ αποστάσεως μάθηση

Όπως όλοι γνωρίζουμε, το «σύγχρονο» σημαίνει «την ίδια στιγμή». Σε αυτό το πλαίσιο, ο σπουδαστής μαθαίνει ότι περιλαμβάνει ζωντανή επικοινωνία είτε μέσω διαδικτυακής συνομιλίας, καθισμάτων σε μια τάξη ή ακόμη και τηλεδιάσκεψης.

Είναι ένας από τους πιο γνωστούς τύπους εξ αποστάσεως εκπαίδευσης που είναι πιο κατάλληλοι για συμμετοχή σε προγράμματα συνεχούς εκπαίδευσης. Εκτός αυτού, η σύγχρονη μάθηση είναι προτιμότερη για προγράμματα πτυχίων που εφιστούν την προσοχή στην επικοινωνία, όπως η  εκμάθηση ξένων γλωσσών, η πληροφορική, η γενική εκπαίδευση και πολλοί άλλοι τομείς.

2. Ασύγχρονη εξ αποστάσεως μάθηση

Και πάλι, το «ασύγχρονο» συνήθως σημαίνει «όχι ταυτόχρονα». Από αυτήν την άποψη, είναι ένας τύπος μάθησης που έχει ένα αυστηρό σύνολο προθεσμιών, συχνά ένα εβδομαδιαίο χρονικό όριο. Ωστόσο, επιτρέπει στους σπουδαστές να μάθουν με τον δικό τους ρυθμό.

Είναι επίσης ένας από τους πιο δημοφιλείς τύπους εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, επειδή οι σπουδαστές μπορούν να επικοινωνούν μεταξύ τους απρόσκοπτα μέσω διαδικτυακών ανακοινώσεων / συνεδριάσεων / συναντήσεων.

Τα προγράμματα και τα μαθήματα με άφθονο διδακτικό υλικό και αρκετές αναθέσεις εργασιών στους σπουδαστές λειτουργούν με ιδιαίτερη επιτυχία σε αυτήν τη μορφή, επειδή παρέχει στους σπουδαστές αρκετή διάρκεια για να επικεντρωθούν στην εργασία και τα μαθησιακά καθήκοντα που τους έχουν ανατεθεί στις ώρες που αυτοί επιθυμούν.

Μερικά από τα κανονικά προγράμματα σπουδών που προσφέρονται από πολλά ιδρύματα μέσω του παραπάνω τύπου εξ αποστάσεως εκπαίδευσης περιλαμβάνουν ξένες γλώσσες, σεμινάρια πληροφορικής και μια σειρά άλλων επαγγελματικών προγραμμάτων που έρχονται να εξυπηρετήσουν τον σκοπό και την αναγκαιότητας της δια βίου εκπαίδευσης.

3. Υβριδική εξ αποστάσεως εκμάθηση

Όπως υποδηλώνει το όνομα, η υβριδική εξ αποστάσεως μάθηση συνδυάζει την ασύγχρονη και σύγχρονη μάθηση για να σχηματίσει μια δομή όπου οι μαθητές πρέπει να συναντηθούν σε μια συγκεκριμένη ώρα σε μια αίθουσα συνομιλίας μέσω Διαδικτύου ή σε μια εικονική τάξη.

Ωστόσο, με αυτήν την πλατφόρμα, οι σπουδαστές πρέπει να ολοκληρώσουν τη δουλειά τους με τον δικό τους ρυθμό.

Τα υβριδικά μαθήματα προσφέρονται συχνά όταν τα εκπαιδευτικά ιδρύματα δεν διαθέτουν αρκετό φυσικό χώρο για να καλύψουν όλες τις ανάγκες των εκπαιδευτικών  προγραμμάτων τους.

[Δημοσιεύτηκε στον ΠΑΛΜΟ της Γλυφάδας, 25 Σεπτεμβρίου 2021]

Scroll to Top