Με το ζόρι (;) το 3ο ΚΕΠ στη Γούναρη;

Γλυφάδα Επικαιρότητα

Ενα επιπλέον Κέντρο Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ) επιθυμεί να συστήσει ο Δήμος Γλυφάδας, ο οποίος σήμερα αριθμεί δύο ΚΕΠ, ένα στην Άνω Γλυφάδα και ένα στην Κάτω. Σε συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου που έλαβε χώρα με τηλεδιάσκεψη στις 23 Δεκεμβρίου, αποφασίστηκε κατά πλειοψηφία η έγκριση για τη σύσταση 3ου Κέντρου Εξυπηρέτησης Πολιτών
προκειμένου να είναι αποτελεσματικότερη η εξυπηρέτηση των δημοτών λόγω της συνεχούς πληθυσμιακής αύξησης της πόλης. Μάλιστα στην ίδια απόφαση τονίζεται ότι «Ιδανική θέση για τη στέγαση του παραρτήματος κρίνεται εκείνη εντός του ισογείου του
κτιρίου που βρίσκεται στην οδό Γούναρη αρ. 199, σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο για τις ανάγκες της υπηρεσίας. Σημειώνεται ότι ο Δήμος δεσμεύεται ότι θα αναλάβει πλήρως και εξ’ ολοκλήρου την
κάλυψη όλων των δαπανών που προκύπτουν από την έναρξη λειτουργίας (εξοπλισμός, οικοδομικές εργασίες για την κατασκευή πρόσβασης και τουαλέτας ΑΜΕΑ), καθώς και τη στελέχωση του παραρτήματος ΚΕΠ με προσωπικό άλλων κλάδων και όχι του κλάδου ΔΥΠ του Δήμου».
Ως είναι αναμενόμενο, εύλογα ερωτήματα προκύπτουν για τις επιλογές της δημοτικής αρχής, αναλογιζόμενος κανείς την όλη περιπέτεια που είχε μπει ο Δήμος, ο ιδιοκτήτης του ακινήτου επί της Γούναρη και οι όμορες σε αυτών επιχειρήσεις από την προηγούμενη – αποτυχημένη – προσπάθεια δημιουργίας ΚΕΠ στο σημείο.


Το Δημοτικό Συμβούλιο Γλυφάδας τάχθηκε κατά πλειοψηφία στην πρόθεση της Δημοτικής Αρχής να δημιουργήσει 3ο ΚΕΠ. Η απόφαση μάλιστα κάνει σαφές πως το ακίνητο που η δημοτική αρχή επιθυμεί να μισθώσει είναι το κτίριο επί της οδού Γούναρη 199, κάτι που ήδη είχε πράξει στο πρόσφατο παρελθόν. Οι δημοτικοί σύμβουλοι που δεν συμφώνησαν ήταν ο Στάθης Γεωργούλας που καταψήφισε, οι Στέλιος Θεοδοσόπουλος και Παναγιώτης Γιάχος που έδωσαν λευκή ψήφο και ο Σταμάτης Σκαμπαρδώνης που απείχε.
Το να συστηθεί ένα ακόμη σημείο εξυπηρέτησης των πολιτών είναι και θετικό και θεμιτό. Άλλωστε δε θα είμαστε πάντα στα δεδομένα λειτουργίας που έχει φέρει η πανδημία και ο κόσμος θα χρειαστεί να μεταβεί αυτούσια σε υπηρεσίες για να εξυπηρετηθεί.
Τα εύλογα ερωτήματα που προκύπτουν είναι γιατί ο Δήμος εμμένει στο να δημιουργήσει ΚΕΠ στο χώρο του κτιρίου επί της Γούναρη 199. Μια εξίσου εύλογη απάντηση είναι ότι έχει ήδη διαμορφώσει τον εκεί χώρο γιατί παρά τις αντιξοότητες για κάποιους μήνες – σχεδόν πέντε – λειτούργησε ο χώρος ως ΚΕΠ. Δαπάνησε πολλά χρήματα – τα οποία δεν έχει δημόσια αναφέρει η δημοτική αρχή παρόλο που της είχε ζητηθεί και στο παρελθόν – για να προσαρμόσει τον εκεί χώρο σε χώρο εξυπηρέτησης των πολιτών με τα όσα αναγκαία χρειάζεται για να λειτουργήσει ένα ΚΕΠ. Μάλιστα και το μίσθωμα που είχε συμφωνήσει ήταν μεγάλο για τα οικονομικά δεδομένα της εποχής αφού ανερχόταν στις 6.700 ευρώ το μήνα. Η Δημοτική Αρχή βέβαια καυχιόταν ότι είναι κατά πολύ μικρότερο το ποσό αυτό συγκριτικά με την επιλογή της Διοίκησης Κόκκορη που είχε μισθώσει κτίριο (στην Επιδαύρου) για 12ετία με μηνιαίο μίσθωμα 15.000€. Από εκεί ξεκίνησαν και οι περιπέτειες οι οποίες και διογκώθηκαν με τις επιλογές της νυν δημοτικής αρχής.
Εν συντομία να αναφέρουμε ότι ο προηγούμενος ιδιοκτήτης που είχε την 12ετή σύμβαση με το Δήμο επί Δημαρχίας Κόκκορη προσέφυγε κατά της απόφασης της Δημοτικής Αρχής Παπανικολάου που αποφάσισε να αποχωρήσει από το χώρο νωρίτερα.
Στη συνέχεια και η επιλογή της Δημοτικής Αρχής να συστήσει ΚΕΠ στη Γούναρη έφερε επιπλέον περιπέτειες. Η επίτροπος δεν
ενέκρινε τα εντάλματα για τα
μισθώματα, ο ιδιοκτήτης έμενε απλήρωτος και ταυτόχρονα λόγω του ότι η περιοχή είναι αμιγούς κατοικίας ζητήθηκε και από παρακείμενες επιχειρήσεις – μια τράπεζα και ένα φροντιστήριο – να μετακομίσουν διότι σε διαφορετική περίπτωση η πολεοδομία θα τους έριχνε πρόστιμα.
Γοργά γοργά άλλαξε το επιχειρηματικό τοπίο στο εν λόγω οικοδομικό τετράγωνο και συνάμα πολλές επιχειρήσεις ανησυχούσαν μήπως ανοίξει ο ασκός του Αιόλου.
Με τα πολλά, ο Δήμος αναγκάστηκε να κλείσει το ΚΕΠ επί της Γούναρη 199 και να το αντικαταστήσει με το ΚΕΠ στην παραλία της Γλυφάδας, όπου έσπευσε να διαμορφώσει χώρο και το παρουσίασε ως επιλογή να έχει ΚΕΠ και η Κάτω Γλυφάδα. Ξώφαλτσα ευνοήθηκε το κέντρο.
Για την ιστορία να αναφέρουμε επίσης ότι σε απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής τον Ιούλιο του 2020 αποφασίστηκε η αποχώρηση του Δήμου Γλυφάδας από το μίσθιο ακίνητο επί της συμβολής των οδών Γούναρη 199 και Ιλίου δεδομένου του γεγονότος ότι η συναφθείσα σύμβαση έχει λυθεί λόγω καταγγελίας από τον ιδιοκτήτη.
Άραγε από τη δημοπρασία που ο δήμος έχει διακηρύξει θα εξαιρεθεί το συγκεκριμένο ακίνητο; Θα υπάρξει εκ νέου ενδιαφέρον από τον ιδιοκτήτη; Θα υπάρξουν κι άλλα ακίνητα προς μίσθωση που θα κατατεθούν; Θα είναι μειωμένο το μηνιαίο μίσθωμα; Λύθηκε το ζήτημα περί αμιγούς κατοικίας και χρήσεων γης;
Και από τα εξίσου σημαντικά… δόθηκε δημοσιότητα στην διακήρυξη της δημοπρασίας; Δυστυχώς, δεν δημοσιεύτηκε στον έντυπο τοπικό τύπο και συγκεκριμένα στον ΠΑΛΜΟ ΤΗΣ ΓΛΥΦΑΔΑΣ όπως ορίζει η κείμενη νομοθεσία. Επίσης δεν αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα του Δήμου στην κατηγορία διαγωνισμοί. Η ανάρτηση στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ και μόνο δε θα λέγαμε ότι αρκεί… Η Δημοτική Αρχή σίγουρα γνωρίζει το κάτι τις παραπάνω, σύμφωνα με τα πεπραγμένα της.

Όσοι ενδιαφερόμενοι σπεύσατε…

Η δημοτική αρχή δεν έχασε χρόνο και αμέσως διακήρυξε την δημοπρασία. Με την υπ’ αριθμ. πρωτ. 38667/31.12.2020 περίληψη διακήρυξης ανακοινώνει ότι διενεργείται μειοδοτική, φανερή και προφορική δημοπρασία που αφορά τη «Μίσθωση ακινήτου προς στέγαση Κ.Ε.Π. (Κέντρου Εξυπηρέτησης Πολιτών», σύμφωνα με τους όρους της διακήρυξης που ορίστηκαν με την αριθμ. 519/2020 απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής.
Σύμφωνα με την περίληψη που αναρτήθηκε στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ (ΑΔΑ: ΨΜΧΔΩ91-ΜΥΗ), το ακίνητο προς στέγαση ΚΕΠ (Κέντρου Εξυπηρέτησης Πολιτών) πρέπει:
(α) να βρίσκεται εντός των διοικητικών ορίων του Δήμου Γλυφάδας και συγκεκριμένα στα οικοδομικά τετράγωνα που περικλείονται και από τις δύο πλευρές από τις οδούς Γ. Γεννηματά – Αγ. Νεκταρίου – Γ. Γεννηματά,
(β) να έχει εμβαδόν εσωτερικών (κύριων) χώρων το ακίνητο μεγαλύτερο των εκατόν πενήντα (150) τετραγωνικών μέτρων. Σημειώνεται ότι στη δημοπρασία μπορούν να γίνουν δεκτά και περισσότερα του ενός ακίνητα – οριζόντιες ιδιοκτησίες, εφόσον είναι συνεχόμενα και υπάρχει δυνατότητα διάνοιξης μεταξύ τους διόδου (ή υφίσταται τέτοια ήδη) και συνδυαστικά έχουν εμβαδό μεγαλύτερο του ανωτέρω προβλεπόμενου ως ελάχιστου,
(γ) να είναι ανεξάρτητο, με ανεξάρτητη είσοδο,
(δ) να έχει άρτιες και λειτουργικές ηλεκτρομηχανολογικές εγκαταστάσεις,
(ε) να πληροί όλες τις προϋποθέσεις καταλληλότητας και όσες προβλέπονται από το Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης και το ν. 3013/2002 (π.χ. πλήρης φυσικός φωτισμός και αερισμός, ύδρευση, τηλεφωνικές και ηλεκτρολογικές εγκαταστάσεις, σύνδεση αποχέτευσης ακαθάρτων κλπ), να έχει ωφέλιμη επί ισογείου επιφάνεια με πρόσβαση για ΑΜΕΑ, ως και λοιπούς αναγκαίους χώρους (wc, τουαλέτες, αποθηκευτικούς χώρους κλπ).
Η δημοπρασία θα διεξαχθεί σε δύο φάσεις.
α) Διακήρυξη εκδήλωσης ενδιαφέροντος
Ο Δήμαρχος δημοσιεύει λεπτομερή διακήρυξη, σύμφωνα με την υπ’αριθμ. 519/2020 Απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής, καλεί τους ενδιαφερόμενους, όπως εντός προθεσμίας είκοσι (20) ημερών από της δημοσιεύσεως εκδηλώσουν ενδιαφέρον ήτοι στις 25/01/2021 ημέρα Δευτέρα και ώρα 15:00.
Οι προσφορές ενδιαφέροντος (όχι οικονομικές), κατατίθενται στο Δήμο και στη συνέχεια η αρμόδια υπηρεσία της αποστέλλει στην επιτροπή των άρθρων 3 και 9 του ν. 513/30.12.1976 (ΦΕΚ Α’ 356) και του άρθρου 18 και 9 του ν. 3467/2006, η οποία με επιτόπια έρευνα, κρίνει περί της καταλληλότητας των προσφερόμενων ακινήτων και περί του αν τούτα πληρούν τους όρους και τον σκοπό διακήρυξης.
Στις προσφορές ενδιαφέροντος θα αναγράφονται επακριβώς τα στοιχεία του ακινήτου.
Οι προσφορές θα πρέπει να περιέχουν:

  • Σχετική αίτηση, στην οποία θα αναφέρονται ονοματεπώνυμο, τηλέφωνο προσφέροντος ή – σε περίπτωση συνιδιοκτησίας – προσφερόντων, τοποθεσία ακινήτου, εμβαδό.
    Τοπογραφικό διάγραμμα εις διπλούν, ή σε περίπτωση που δεν υπάρχει, απόσπασμα από την εφαρμογή του Εθνικού Κτηματολογίου (που είναι διαθέσιμη στο internet στη διεύθυνση http://gis.ktimanet.gr/wms/ktbasemap/default.aspx) με σημειωμένα τα όρια του οικοπέδου.
  • Αντίγραφο οικοδομικής άδειας του ακινήτου θεωρημένο από αρμόδια πολεοδομική αρχή ή βεβαίωση αρμόδιας αρχής για τη νόμιμη κατασκευή του ή βεβαίωση της αρμόδιας Αρχής περί περαίωσης της διαδικασίας υπαγωγής του στο ν. 4495/2017 ή προγενέστερους αντίστοιχους νόμους.
    Η επιτροπή συντάσσει σχετική έκθεση, εντός (10) δέκα ημερών από της λήψεως των προσφορών.
    Οι λόγοι αποκλεισμού ενός ακινήτου αιτιολογούνται επαρκώς στην έκθεση.
    Η έκθεση αξιολόγησης κοινοποιείται σε κάθε έναν που εκδήλωσε ενδιαφέρον.
    β) Διενέργεια Δημοπρασίας
    Στη συνέχεια ο Δήμαρχος ορίζει ημέρα και ώρα διεξαγωγής της δημοπρασίας, καλώντας με αποδεικτικό να λάβουν μέρος σε αυτήν μόνο εκείνοι των οποίων τα ακίνητα κρίθηκαν κατάλληλα κατά την διαδικασία της πρώτης φάσης.
    Κατά την διενέργεια της δημοπρασίας συντάσσεται πρακτικό, το οποίο μετά την λήξη της δημοπρασίας υπογράφεται από τον μειοδότη.
    Πληροφορίες για τη δημοπρασία παρέχονται από το Δήμο Γλυφάδας τις εργάσιμες ημέρες και ώρες από 8.30 π.μ. έως 14.00 μ.μ. στα τηλέφωνα: 2132025361.
    Αντίγραφο της διακήρυξης χορηγείται ή αποστέλλεται στους ενδιαφερόμενους ύστερα από αίτηση που υποβάλλεται στην παραπάνω διεύθυνση μέχρι και την προηγούμενη της καταληκτικής ημερομηνίας.
    Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να προμηθευτούν έντυπο της λεπτομερούς διακήρυξης από την Δ/νση Οικονομικού Δήμου Γλυφάδας κατά τις εργάσιμες ημέρες και ώρες.

[Δημοσιεύτηκε στον ΠΑΛΜΟ της Γλυφάδας, 9 Ιανουαρίου 2021]