Οι «Παιχνιδοπλασίες» είναι και αυτό το Σάββατο μαζί σας! Όπως ήδη γνωρίζετε οι αναγνώστες της εφημερίδας «Παλμός της Γλυφάδας», ο πολυχώρος πρότυπο απευθύνεται σε παιδιά ηλικίας 2- 11 ετών και λειτουργεί καθημερινές και Σάββατα. Η μέρα μας ξεκινάει με το πρωινό τμήμα δημιουργικής απασχόλησης προσχολικής ηλικίας, συνεχίζεται με την ενισχυτική διδασκαλία που γίνεται το μεσημέρι και το απόγευμα την σκυτάλη παίρνει τόσο η δημιουργική απασχόληση όσο και τα εργαστήρια (Εργαστήρι Ψυχοκινητικής Αγωγής, Μικροί Μάγειρες και Ζαχαροπλάστες, Εργαστήρι Πειραμάτων, Μυθολογία, Εργαστήρι Χειροτεχνίας- Κατασκευών, Messy Play ο Φυσικός Τρόπος Παιχνιδιού, Μαθητευόμενοι Ταχυδακτυλουργοί, Εργαστήρι Ρομποτικής, Εργαστήρι Θεατρικού Παιχνιδιού). Σας έχουμε ήδη παρουσιάσει αρκετά από αυτά, ενώ σήμερα θα μιλήσουμε για τον σκοπό και τα οφέλη του Messy Play και της Ρομποτικής.
Messy play ή αλλιώς sensory play είναι ένα εργαστήριο το οποίο απευθύνεται σε παιδιά προσχολικής κυρίως ηλικίας! Πρόκειται για ένα είδος παιχνιδιού το οποίο εγείρει τις αισθήσεις του παιδιού και μέσα σε αυτό αγγίζει, ακούει, μυρίζει, ανακαλύπτει, φαντάζεται και μαθαίνει. Πρόκειται για ένα «βρώμικο», αλλά στοχοκατευθυνόμενο παιχνίδι ισάξιο με αυτό που κάναμε κάποτε στις αλάνες τρέχοντας και πέφτοντας στο χώμα, με τις λάσπες που παίζαμε στα χωράφια, ή με αυτό που κυλιόμασταν στην άμμο και έπειτα τρέχαμε στο νερό. Οι ευκαιρίες που δίνονται σε ένα παιδί από ενός μόλις έτους μέσω του messy play είναι μοναδικές για την ανάπτυξή του αλλά και την συναισθηματική του υγεία.
Στην εκπαιδευτική ρομποτική η παιδική φαντασία συνεργάζεται με τα πλέον σύγχρονα εκπαιδευτικά εργαλεία που διαθέτουμε προκειμένου οι μικροί μας φίλοι να κατασκευάσουν και να προγραμματίσουν ρομπότ. Σε αυτό το εργαστήριο οι γνώσεις των παιδιών διευρύνονται και η δημιουργικότητά τους απογειώνεται επιλύοντας σε συνεργασία κάθε πρόβλημα που βρίσκεται στον δρόμο τους προς την ολοκλήρωση της κατασκευής τους.
[Δημοσιεύτηκε στον ΠΑΛΜΟ της Γλυφάδας, 20 Νοεμβρίου 2021]