Search
Close this search box.

Εγγραφείτε στο Newsletter μας

Ροταριανός Όμιλος Γλυφάδας: «Τουριστικοί Λιμένες, η συνεισφορά τους στην Ελληνική Οικονομία»

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Print
Χρόνος ανάγνωσης 1 λεπτό

Τακτική συνεστίαση του Ροταριανού Ομίλου Γλυφάδας με ομιλητή τον Γιάννη Αλεξόπουλο

Την Πέμπτη 02/11/2017, στα γραφεία του Ροταριανού Ομίλου Γλυφάδας (ΡΟΓ) πραγματοποιήθηκε η καθιερωμένη εβδομαδιαία συνεστίαση των μελών του και των προσκεκλημένων τους, κατά την διάρκεια της οποίας είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν μία εξαιρετικά ενδιαφέρουσα ομιλία. Ομιλητής ήταν ο κ. Γιάννης Αλεξόπουλος, Manager, Astir Marina Vouliagmeni, Γενικός Γραμματέας της ΄Ενωσης Μαρίνων Ελλάδας και το θέμα της ομιλίας ήταν «Τουριστικοί Λιμένες, η συνεισφορά τους στην Ελληνική Οικονομία». Η ομιλία ήταν τόσο γλαφυρή και κατατοπιστική, ακόμη και για όσους δεν έχουν σχέση με το αντικείμενο, ώστε ο ΡΟΓ αισθάνεται λύπη που δεν πρόλαβε να δημοσιοποιήσει έγκαιρα την εκδήλωση αυτή ώστε να συμμετάσχουν και μη μέλη του Ομίλου μας.
Παραθέτουμε κατωτέρω τα κυριότερα σημεία της ομιλίας αυτής.
«Η Ένωση Μαρίνων Ελλάδας ιδρύθηκε το 2010 και εκπροσωπεί 22 ιδιωτικές μαρίνες που διαθέτουν 8,500 θέσεις ελλιμενισμού.
Κάθε 100 θέσεις ελλιμενισμού δημιουργούν 6 άμεσες και 100 έμμεσες θέσεις εργασίας οι οποίες μαζί με τα πληρώματα των σκαφών φτάνουν τις 200 θέσεις. Σε κάθε 1€ που δαπανάται μέσα στην Μαρίνα αναλογούν 10€ για προμήθεια αγαθών και αγορά υπηρεσιών.
Αυτό σημαίνει σε απόλυτους αριθμούς ότι 400 εκατομμύρια € κάθε χρόνο διαχέονται στις τοπικές κοινωνίες μέσω των μαρίνων. Πέραν αυτού, τα έσοδα του δημοσίου από μισθώματα και ΦΠΑ ανέρχονται στα 100 εκατομμύρια ετησίως. Από τα παραπάνω, το όφελος της ελληνικής κοινωνίας αλλά και του δημοσίου από την χρήση μαρίνων είναι προφανές. Η χώρα μας πλεονεκτεί έναντι γειτονικών χωρών σε ασφάλεια, κλίμα, πυκνότητα προορισμών και μικρές αποστάσεις μεταξύ διαδοχικών προορισμών. Θα μπορούσε να κυριαρχήσει στα θέματα θαλάσσιου τουρισμού και γιώτινγκ. Η εποχή είναι ευνοϊκή για αυτό. Οι παραγγελίες σκαφών από το 2008, παρά την διεθνή οικονομική κρίση, διπλασιάστηκαν, οι θέσεις ελλιμενισμού για σκάφη 60 μέτρων και άνω, που είναι και τα πλέον προσοδοφόρα, αυξάνονται. Δυστυχώς όμως η πολιτεία δεν βοηθάει καθόλου σε αυτό. Τα ενοίκια των μαρίνων είναι απαράδεκτα υψηλά. Διαμορφώνονται στο 60-70% του συνολικού τζίρου, έναντι 20-30% στην Κροατία ή και ακόμη χαμηλότερα στην γειτονική Τουρκία, κάτι που κάνει την εκμετάλλευση των μαρίνων ασύμφορη και μη ανταγωνιστική σε σχέση με γειτονικές χώρες.
Ενώ αυξάνει η ζήτηση για μαρίνες υψηλών προδιαγραφών, στην Ελλάδα 120 μαρίνες «προσφέρουν» απαράδεκτες υπηρεσίες. Αναπόφευκτα, απαιτούνται επενδύσεις κάτι που όμως σκοντάφτει στην ελληνική γραφειοκρατία. Είναι ενδεικτικό ότι για να εκδοθεί μία άδεια μαρίνας απαιτούνται κατά μέσον όρο 5 χρόνια. Παράλληλα ένας επενδυτής εκτός από την γραφειοκρατία και τις απαράδεκτες συνθήκες που δημιουργεί, μετά την έκδοση της άδειας έχει να αντιμετωπίσει και τον αθέμιτο ανταγωνισμό των λιμενικών ταμείων τα οποία προσφέρουν χαμηλής ποιότητος υπηρεσίες σε χαμηλές τιμές. Κατόπιν όλων αυτών και με δεδομένο ότι η λειτουργία μαρίνων και το γιώτινκ γενικότερα είναι ένας εξαιρετικά προσοδοφόρος τουριστικός τομέας θα πρέπει η πολιτεία να διευκολύνει άμεσα επενδύσεις υψηλών προδιαγραφών στον χώρο αυτό, αν θέλουμε να ισχυροποιήσουμε την θέση μας έναντι των ανταγωνιστών μας στην περιοχή της Μεσογείου, τουλάχιστον.

[Δημοσιεύτηκε στον ΠΑΛΜΟ της Γλυφάδας, 11 Νοεμβρίου 2017]

Scroll to Top