Του Γιώργου Λαουτάρη
“Οι εφαρμογές της ενιαίας Κυκλοφοριακής Μελέτης δεν θα πετύχουν χωρίς σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης”. Αυτά ήταν τα λόγια του μελετητή κατά τη διαβούλευση της ενιαίας κυκλοφοριακής μελέτης για τον Δήμο Βάρης Βούλας Βουλιαγμένης που παρουσιάστηκε σε εκδήλωση διαβούλευσης την Τρίτη. Οι κυκλοφοριακές παρεμβάσεις της μελέτης μπορούν να συνοψιστούν σε ένα πλήθος μονοδρομήσεων οδών (άνω των 150), στην αλλαγή της εισόδου της Βουλιαγμένης (πρόταση για την οδό Πανός αντί της Ερμού) και στη διάνοιξη αρκετών χιλιομέτρων νέων ποδηλατόδρομων. Επίσης, η μελέτη διακρίνεται για τις κατασκευαστικές της παρεμβάσεις σε κεντρικές διασταυρώσεις, προτείνοντας την ανύψωση των κόμβων που θα φέρει μείωση των ταχυτήτων.
Πλήθος δημοτών παρέστη κατά τη συζήτηση στην αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου εκφράζοντας επί μέρους αντιρρήσεις, είτε διαφωνώντας με τη μονοδρόμηση οδών είτε προτείνοντας τη μείωση της κίνηση σε άλλες οδούς.
Αντιρρήσεις από τη Λυδία Αργυροπούλου
Ξεχώρισε η τοποθέτηση της πρώην προέδρου του Δημοτικού Συμβουλίου και νυν προέδρου του Εξωραϊστικού Συλλόγου Βάρκιζας, Λυδίας Αργυροπούλου, σχετικά με τις μονοδρομήσεις: “Δεν θα προσφέρουν τίποτα καλό οι μονοδρομήσεις μικρών οδών σε Βάρκιζα, Μηλαδέζα και Ασύρματο”, τόνισε η Λυδία Αργυροπούλου. “Θα φέρουν αντιθέτως δυσκολία πρόσβασης στα σπίτια τους για τους κατοίκους αλλά και αύξηση της ταχύτητας των οχημάτων”, πρόσθεσε. Ακόμη, υπογράμμισε ότι λείπει μια σοβαρή μελέτη των επιπτώσεων της αυξημένης κίνησης στη Βάρκιζα κατά τα Σαββατοκύριακα του καλοκαιριού και είπε συγκεκριμένα για την οδό Φλέμινγκ ότι “πολύ κακώς μονοδρομείται”.
“Χάος ή χαράτσι”
Ανεξάρτητα από τις κατά τόπους παρεμβάσεις, κεντρική επιλογή της διοίκησης Κωνσταντέλλου που αποτυπώθηκε και στην εν λόγω μελέτη, είναι η υιοθέτηση ενός συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης στα κεντρικά σημεία των τριών πόλεων, δηλαδή την παραλία της Βάρκιζας, την πλατεία της Βούλας (Βασ. Παύλου) και το κέντρο της Βουλιαγμένης.
Ο Γρηγόρης Κωνσταντέλλος τόνισε χαρακτηριστικά ότι “είναι καθολικό αίτημα η επαναφορά της ελεγχόμενης στάθμευσης”, μιλώντας για τους επαγγελματίες της πλατείας Βούλας. Μετά από σχόλιο του Κώστα Πασακυριάκου, επικεφαλής της Λαϊκής Συσπείρωσης, ότι η λογική της δημοτικής αρχής είναι “χάος ή χαράτσι”, ο δήμαρχος απάντησε ότι θέση του είναι “το νοικοκύρεμα της στάθμευσης”. Όπως ανέπτυξε, δεν επιθυμεί να έχει η ελεγχόμενη στάθμευση εισπρακτικό χαρακτήρα, αλλά να είναι “άκρως φιλική στον χρήστη και να ευνοεί την εναλλαγή οχημάτων στις εμπορικές ζώνες”. Αρκετές φορές ανέφερε το παράδειγμα του συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης του πρώην Δήμου Βούλας επί των ημερών της αντιδημαρχίας του, όπου τα πρώτα λεπτά στάθμευσης ήταν δωρεάν και κατόπιν υπήρχε ένα μικρό ποσό χρέωσης ανά ώρα.
[Δημοσιεύτηκε στον ΠΑΛΜΟ της Γλυφάδας, 9 Ιουνίου 2017]