Αντιδράσεις από την αντιπολίτευση και τον ΣΑΤΕ (Πανελλήνιος Σύνδεσμος Τεχνικών Εταιρειών) για τον τρόπο και το αποτέλεσμα δημοπρασίας 3.317.720 ευρώ για φωτιστικά LED
Αδιαμφησβήτητα η αντικατάσταση του δημοσίου φωτισμού με λάμπες τεχνολογίας LED προσφέρει μεγάλα οφέλη τόσο στην οικονομία ηλεκτρικής ενέργειας άρα και μεγάλο οικονομικό όφελος, αλλά παράλληλα έχει σαφές οικολογικό αποτέλεσμα και όφελος λόγω της μείωσης της κατανάλωσης.
Κάθε προσπάθεια λοιπόν που γίνεται προς εφαρμογή των παραπάνω βρίσκει τους πολίτες θερμούς υποστηρικτές, αρκεί να παράγει σωστά αποτελέσματα. Λέμε δε σωστά αποτελέσματα εννοώντας ότι πρέπει εκτός από τα a priori οικολογικά οφέλη, να παράγει και αποδεδειγμένα οικονομικά οφέλη καθόσον η τεχνολογία LED σαφέστατα μειώνει την κατανάλωση ενέργειας.
Τα περισσότερα στελέχη της αντιπολίτευσης στον Δήμο Αλίμου εκφράζουν τις έντονες επιφυλάξεις τους σχετικά με τον τρόπο που προκηρύχθηκε από τον Δήμο Αλίμου ο ανοικτός διεθνής διαγωνισμός με αντικείμενο την Ενεργειακή Αναβάθμιση του δημοτικού οδοφωτισμού, αλλά και το αποτέλεσμά του. Τονίζουν πρωτίστως ότι για την επιτυχία ενός δημοσίου διαγωνισμού, απαιτούνται τουλάχιστον τέσσερις (4) βασικές προϋποθέσεις:
1. Η προσέλευση ικανοποιητικού αριθμού διαγωνιζόμενων μέσω διαδικασιών που η διακήρυξη του έργου καθορίζει ώστε να υπάρχουν οι προϋποθέσεις υγιούς ανταγωνισμού. Οι προϋποθέσεις που η διακήρυξη όριζε ήταν τέτοιες που είχε ως αποτέλεσμα την κατάθεση οικονομικής προσφοράς από ΈΝΑΝ (!!!!) ΜΟΝΟ διαγωνιζόμενο. Άρα δεν επετεύχθη ο πρώτος όρος.
2. Επαρκής χρονική προθεσμία ώστε να δίνεται το περιθώριο προετοιμασίας του ενδιαφερόμενου. Όταν όμως το έργο δημοπρατείται αρχές του Αυγούστου με καταληκτική ημερομηνία 6-9-2018, δηλ. εντός των διακοπών που οι διαγωνιζόμενοι αδυνατούν να διερευνήσουν επαρκώς την αγορά για τα ζητούμενα υλικά του διαγωνισμού, είναι προφανές ότι μειώνεται δραστικά ο ανταγωνισμός. Άρα δεν επετεύχθη ούτε ο δεύτερος όρος.
3. Καθορισμός τεχνικών προδιαγραφών και προϋποθέσεων που θα εξασφαλίσουν αφενός μεν την επιθυμητή ποιότητα των υπηρεσιών ή των υλικών που ζητούμε, αφετέρου δε να εξασφαλίζουν τον υγιή ανταγωνισμό δίνοντας τη δυνατότητα ικανοποιητικής συμμετοχής. Στη περίπτωση του Δήμου Αλίμου, οι εκπρόσωποι της αντιπολίτευσης κάνουν λόγο ότι οι προδιαγραφές που ζητούνται, είναι τόσο εξεζητημένες και ειδικές χωρίς σοβαρό λόγο που αγγίζουν τα όρια «φωτογραφικού». Ούτε λοιπόν ο τρίτος όρος επετεύχθη.
4. Επαρκής γνώση του αντικειμένου (έργου ή προμήθειας) από την δημοπρατούσα αρχή ώστε ορθά να συντάσσει τα τεύχη δημοπράτησης και τον καθορισμό των προδιαγραφών αυτού, αλλά επιπλέον και να είναι σε θέση να αποφανθεί και να κρίνει ορθά και με τον βέλτιστο τρόπο το αποτέλεσμα του διαγωνισμού. Κρίνοντας από το αποτέλεσμα του διαγωνισμού (ένας μόνο τελικά συμμετέχων και μία έκπτωση 7% όταν οι συνήθεις εκπτώσεις ξεπερνούν το 50%) τα στελέχη της αντιπολίτευσης. θεωρούν ότι ούτε αυτός ο όρος επετεύχθη.
Οι επικεφαλής της αντιπολίτευσης εκφράζουν την άποψη ότι ο διαγωνισμός αυτός έχει όλα τα χαρακτηριστικά ενός αποτυχημένου διαγωνισμού, καθώς δεν παράγει ευνοϊκό αποτέλεσμα για την δημοπρατούσα αρχή ενώ θα ζημιώσει με υπέρογκο ποσό τα συμφέροντα της του Δήμου Αλίμου. Τονίζουν δε ότι στη γλώσσα δε των εργολάβων έχει όλα τα χαρακτηριστικά όπως κοινά λέγεται ενός παράξενου διαγωνισμού με μεγάλο κόστος για τους δημότες. Το προσεχές διάστημα θα επανέλθουν στο θέμα παρουσιάζοντας περισσότερα στοιχεία.
Ο επικεφαλής της παράταξης «Άλιμος Εδώ Ζούμε» Θάνος Ορφανός και ο Δημοτικός Σύμβουλος Νίκος Παπανικολάου κατέθεσαν Ειδική Διοικητική Προσφυγή – Αίτηση Αναστολής Εκτέλεσης ενώπιον του Συντονιστή Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αττικής ΚΑΤΑ της με αρ. 275/9.10.2018 απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Αλίμου. Το πλήρες κείμενο δημοσιεύεται αυτούσιο.
«ΑΛΙΜΟΣ – ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΚΑΛΥΤΕΡΑ»
[Δημοσιεύτηκε στον ΠΑΛΜΟ της Γλυφάδας, 10 Νοεμβρίου 2018]