Την κατ’ αρχήν έγκρισή του στη μελέτη συστήματος Δημοτικής Συγκοινωνίας έδωσε την Τετάρτη το Δημοτικό Συμβούλιο Βάρης Βούλας Βουλιαγμένης. Την παρουσίαση έκανε στο σώμα ο συγκοινωνιολόγος που συνεργάζεται με τον Δήμο, Νίκος Βόσκογλου, ο οποίος και πρότεινε δύο εναλλακτικά σενάρια για τις γραμμές των δημοτικών λεωφορείων στα 3Β. Εκείνο που εγκρίθηκε είναι μια κυκλική γραμμή μήκους 19 χιλιομέτρων, η οποία συνδέει μεταξύ τους τις τρεις δημοτικές ενότητες.
Αλλαγές στις γραμμές του ΟΑΣΑ
Φιλοσοφία του σχεδιασμού, όπως ανέλυσε ο συγκοινωνιολόγος, ήταν η συνάρθρωση της γραμμής δημοτικής συγκοινωνίας με τις υπάρχουσες γραμμές των αστικών συγκοινωνιών και η κάλυψη των κενών. Όπως είπε ο Νίκος Βόσκογλου, πραγματοποίησε μια σειρά επαφών με την ηγεσία του ΟΑΣΑ, διευθύνων σύμβουλος του οποίου είναι ο Βουλιώτης και πρώην γραμματέας του Δημοτικού Συμβουλίου, Γιάννης Σκουμπούρης, όπου τέθηκε μια σειρά αιτημάτων. Ο ΟΑΣΑ ικανοποίησε τουλάχιστον τρία από αυτά:
Πρώτον, έγινε αποδεκτό η γραμμή 162 να εξυπηρετεί τα Πηγαδάκια από την οδό Ελευθερίας και έπειτα το λεωφορείο να κατευθύνεται στο Πανόραμα.
Δεύτερον, ο ΟΑΣΑ αποδέχτηκε η γραμμή 154 να κάνει τέρμα στην πλατεία Άλσους στο Πανόραμα.
Και τρίτον, συμφωνήθηκε η γραμμή 117 που εξυπηρετεί το Χέρωμα και το Κόρμπι να περνά από Βάρκιζα, από το νεκροταφείο Βουλιαγμένης και να κατευθύνεται στο μετρό.
Πιλοτική εφαρμογή 1 έτους
Οι αλλαγές αυτές τροποποίησαν το σχεδιασμό της Δημοτικής Συγκοινωνίας καθιστώντας τον πιο οικονομικό. Σύμφωνα με τον συγκοινωνιολόγο, το ετήσιο κόστος της γραμμής αυτής ανέρχεται σε περίπου 240.000 ευρώ.
Υπάρχει ήδη συμφωνία του Δήμου για την ενοικίαση τριών οχημάτων από τον ΟΑΣΑ, ενώ ζητούμενο παραμένει ακόμη ο τρόπος στελέχωσης της υπηρεσίας με οδηγούς. Ο Γρηγόρης Κωνσταντέλλος είπε πως η δημοτική αρχή προσανατολίζεται στη λύση της Γλυφάδας, όπου μια εταιρεία παρέχει στον Δήμο την υπηρεσία των οδηγών, καθώς η υπηρεσία δεν θα είναι ανταποδοτική, ώστε να μπορεί να επιτραπεί η πρόσληψη συμβασιούχων.
Το Δημοτικό Συμβούλιο αποφάσισε να υιοθετήσει τη Δημοτική Συγκοινωνία πιλοτικά για ένα έτος, ώστε να αξιολογήσει αν η υπηρεσία έχει αποδοχή στους δημότες. “Είναι ένα ακριβό παιχνίδι” τόνισε ο Γρηγόρης Κωνσταντέλλος, διευκρινίζοντας ότι “το ετήσιο κόστος της Δημοτικής Συγκοινωνίας ισοδυναμεί με την ανάπλαση μιας μεγάλης πλατείας του Δήμου”.
Η απόφαση αφήνει “ανοιχτό παράθυρο” για επιμέρους τροποποιήσεις στο ωράριο και το ακριβές δρομολόγιο που θα ακολουθήσουν τα λεωφορεία. Κατά τον Δήμαρχο, η υπηρεσία δεν θα λειτουργήσει πριν τις 15 Μαΐου.
Πάντως, από τις ερωτήσεις που έκανε ο Θάνος Ματόπουλος (ΡΙΚΙΠ) στον Νίκο Βόσκογλου, έγινε σαφές ότι η Μελέτη που παρουσιάστηκε δεν είχε λάβει υπόψη τις εκτεταμένες παρατηρήσεις που έγιναν από τα Συμβούλια των τριών Δημοτικών Κοινοτήτων.
[Δημοσιεύτηκε στον ΠΑΛΜΟ της Γλυφάδας, 4 Μαρτίου 2017]