Του Γιώργου Λαουτάρη
Σε μια μεγάλη οικονομική περιπέτεια έχει μπει ο Δήμος Βάρης Βούλας Βουλιαγμένης για να μείνει έξω από το κάδρο της οικολογικής κρίσης. Το ακριβές μέγεθος του κόστους δεν μπορεί ακόμα να υπολογιστεί, όμως θα ανέλθει σίγουρα σε αρκετές εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ, αν όχι και παραπάνω!
Αυτό έγινε σαφές κατά την έκτακτη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου των 3Β την Τρίτη, κατά το οποίο ο Δήμαρχος Γρηγόρης Κωνσταντέλλος, ζήτησε εκ των υστέρων έγκριση των μέχρι τώρα κατεπειγουσών ενεργειών του για την αντιμετώπιση της κρίσης καθώς και εξουσιοδότηση για τις μετέπειτα απαιτούμενες ενέργειες.
Παρόλο που ζητήθηκε επανειλημμένα από την αντιπολίτευση, ο Δήμαρχος απέφυγε να κάνει μια συνολική εκτίμηση του μέχρι σήμερα διαμορφωθέντος κόστους που καλείται να καταβάλλει το δημοτικό ταμείο. Περιορίστηκε να πει πως το κόστος του πλωτού φράγματος που ποντίστηκε από την Πέμπτη στη χερσόνησο του ΠΙΚΠΑ κοστίζει 30.000 την ημέρα, κάτι που σημαίνει ότι μέχρι σήμερα Σάββατο, ο λογαριασμός έχει φτάσει τις 300.000 ευρώ. Εκτός αυτού όμως, ο Δήμος ενοικιάζει από την εταιρεία North Aegean Slops που προμήθευσε το φράγμα και ειδικά μηχανήματα απορρύπανσης, το κόστος των οποίων δεν αναφέρθηκε. Όσο για το χρόνο που θα απαιτηθεί να παραμείνουν οι υπηρεσίες αυτές σε ισχύ, κανείς δεν μπορεί να πει με σιγουριά…
Η επιλογή της συγκεκριμένης εταιρείας έγινε υπό την πίεση των στιγμών, αν και ο Γρηγόρης Κωνσταντέλλος ανέφερε ότι πρόλαβε να κάνει μια έρευνα αγοράς, από την οποία προέκυψε ότι καμία άλλη εταιρεία δεν μπορούσε να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις. Ο δήμαρχος υπέγραψε ένα ιδιωτικό συμφωνητικό με την εταιρεία, το οποίο αν και ζητήθηκε επανειλημμένα από την αντιπολίτευση, δεν δόθηκε στη δημοσιότητα, ούτε και απεστάλη ηλεκτρονικά στους δημοτικούς συμβούλους μετά το τέλος της συνεδρίασης, όπως δεσμεύτηκε ο Δήμαρχος.
Σύμφωνα πάντως με τη δημοτική αρχή, τα ποσά που θα δαπανηθούν θα απαιτηθούν από την ασφαλιστική εταιρεία με έδρα το Λονδίνο που καλύπτει τους ιδιοκτήτες του πλοίου που ναυάγησε καθώς και από διεθνή ασφαλιστικά κεφάλαια για τη ναυτιλία που έχουν δημιουργηθεί για ανάλογα περιστατικά. Την υπόθεση της διεκδίκησης ανέλαβε πάλι στις κατεπείγουσες αυτές συνθήκες ιδιωτικό νομικό γραφείο (του Ανδρέα Τζίμα).
Τι είπαν οι αρχηγοί
Κατά τη συζήτηση του θέματος, ο Γρηγόρης Κωνσταντέλλος πήρε μια …σχεδόν ομόφωνη απόφαση έγκρισης της εισήγησής του.
Ο Σπύρος Πανάς έδωσε συγχαρητήρια στη δημοτική αρχή για την ταχύτητα με την οποία κινήθηκε και τόνισε ότι έγιναν οι ενδεδειγμένες ενέργειες για την προστασία της περιοχής. Ο Δημήτρης Δαβάκης έθεσε πολλά ερωτήματα ως προς το κόστος και εξέφρασε επιφυλάξεις στο κατά πόσο πρέπει να εξουσιοδοτηθεί εν λευκώ ο Δήμαρχος για να υπογράψει συμφωνητικό με το νομικό γραφείο. Ο Θάνος Ματόπουλος έκανε επί μέρους παρατηρήσεις πάνω στη ρύπανση, χωρίς να διαφωνήσει με την εισήγηση της δημοτικής αρχής. Ο Δημοσθένης Δόγκας τόνισε ότι η διοίκηση κινήθηκε γρήγορα, αλλά παρατήρησε ότι πρέπει να περιμένουμε την τοποθέτηση των επίσημων φορέων για την καθαρότητα των ακτών. Τέλος, ο Κώστας Πασακυριάκος τόνισε ότι διαφωνεί από θέση αρχής να αναλαμβάνουν ιδιώτες τη διαχείριση κρίσιμων τομέων πολιτικής προστασίας που θα έπρεπε να καλύπτονται με δημόσιες υποδομές, αλλά στήριξε τις υπόλοιπες ενέργειες του Δημάρχου.
[Δημοσιεύτηκε στον ΠΑΛΜΟ της Γλυφάδας, 23 Σεπτεμβρίου 2017]